بیوگرافی سعید راد

احمد سعید حکپلاست رود معروف به سید رود متولد ۱۳ آبان ۱۳۳۷ در تهران هنرمند ایرانی است. سعید راد پس از پایان تحصیلات متوسطه در سال 1347 فعالیت هنری خود را در سینما آغاز کرد و در سال 1350 با فیلم فاتحین بیابان وارد دنیای سینما شد. سعید راد در سال 1363 در فیلم عقاب ها ظاهر شد. عقاب ها فیلمی ایرانی در ژانر نظامی محصول سال ۱۳۶۳ ساموئل خاچیکیان است. این اولین و جدی ترین فیلم درباره جنگ ایران و عراق است. این فیلم در سال 1364 اکران شد و با وجود اینکه جمعیت ایران نزدیک به 45 میلیون نفر بود، 18 درصد فیلم را دیدند و فروش آن به 738 میلیون و 620 هزار تومان رسید.

پس از توقیف این ویدئو در اواسط دهه 1960، سعید راد ایران را ترک کرد و مدتی را در هند، کانادا و ایالات متحده گذراند. او در سال ۱۳۷۸ به زادگاهش بازگشت و پس از سال‌ها دوری از سینما، در دوئلی به کارگردانی احمدرضا درویش ایفای نقش کرد.

سید راد در سنین پایین ازدواج کرد اما از این ازدواج اطلاعات زیادی در دست نیست و ثمره این ازدواج یک پسر به نام سام و یک دختر به نام نگا است.سعید راد بعداً از همسرش جدا شد و همسر و فرزندانش اکنون در کانادا هستندهمسر دوم سعید رود، نوش تمجید، یکی از خوانندگان پیش از انقلاب بود و ازدواج آنها در اخبار آن زمان جنجال زیادی به پا کرد. این ازدواج دیری نپایید و پس از مدتی این زوج هنرمند از هم جدا شدند. در سال های اخیر، سید راد با همسر سومش در مراسم فرش قرمز دیده شده است.

بیشتر بخوانید:  زندگینامه امیر رضا دلاوری

من زمانی که کوچکتر بودم یک بولینگ حرفه ای بودم و هر روز بولینگ بازی می کردم، اما اخیرا وقت کمتری دارم. برنامه ورزش صبحگاهی من با پیاده روی در ورزشگاه هنلوو آغاز می شود. اخیراً دوچرخه سواری و ایروبیک را دوست دارم. آنقدر در دوچرخه سواری بزرگ شدم که توانستم قهرمانی دوچرخه سواری را به دست بیاورم و به تیم ملی راه پیدا کنم.

سعی می کنم هماهنگ کنم اما از زمانی که به ژاپن برگشتم لباس های 10 سال پیش را می پوشم. با تجهیزات و لباس مناسب تا سال ها دوام می آورد. به نظر من خرید محصولات از برندهای معتبر مقرون به صرفه است.البته برخی افراد می خواهند هویت، اصالت و کلاس خود را با یک برند شناخته شده پیدا کنند.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه مهراب قاسم‌خانی نویسنده، طراح و بازیگر

زندگی‌نامه مهراب قاسم‌خانی مهراب قاسم‌خانی نویسنده، طرح‌ریز و هنرمند مهراب قاسم‌خانی نویسنده و طرح‌ریز صحنهٔ …