کلاس آنلاین یا جلسات آنلاین با بیگ بلو باتن bigbluebutton

احتمالا شما نیز از افرادی باشید که تا به حال با کلاس آنلاین یا جلسات آنلاین آشنا شده اید. بیگ بلو باتن یکی از پلتفرم های پرطرفدار برگزاری این جلسات به حساب میرود. بیگ بلو باتن یک برنامه ی اوپن سورس میباشد که به صورت رایگان ارائه میشود که ممکن است افرادی درباره ی اینکه  bigbluebutton با چه زبانی نوشته شده کنجکاو باشند. بیگ بلو باتن یک نرم افزار تحت وب مبتنی بر HTML5 است که برای ورود به آن نیازی به نصب هیچ برنامه ای نیست و بعد از نصب بیگ بلو باتن روی سرور با یک لینک کاربران از طریق مرورگر میتوانند وارد فضای کلاس شوند. عدم نیاز به هیچ گونه نرم افزار برای ورود به فضای کلاس باعث جذابیت این پلتفرم برای دانش آموزان است.

تاریخچه ی بیگ بلو باتن

  • مرحله اول(استارت)

استارت طراحی بیگ بلو باتن برای اولین بار در سال 2007 در دانشگاه کارلتون کانادا توسط ریچارد آلام و تحت نظارت و مدیریت Tony Bailetti انجام شد.

  • مرحله دوم

پس از طراحی و ارائه ی اولیه بیگ بلو باتن در سال 2009 سورس کد BigBlueButton روی گوگل کد آپلود کردند و این شروع فعالیت مجموعه Blindside Networks شد. این فرآیند با هدف پشتیبانی خدمات طراحی شد.

  • مرحله سوم

امکاناتی مانند وایت بورد در سال 2010 اضافه شد و امکان یکپارچه سازی بیگ بلو باتن با سایر سامانه های مدیریت آموزشی به کمک رابط واسط برنامه‌نویسی کاربردی (API)، اجرایی شد.

ویژگی های بیگ بلو باتن

بیگ بلو باتن ویژگی های مختلفی دارد که باعث شده کاربران به استفاده ی آن راغب شوند که در ادامه برخی از این ویژگی ها را برای شما بیان میکنیم:

  • اوپن سورس (منبع باز)
بیشتر بخوانید:  دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس بهتر است یا الکساندرایت

بیگ بلو باتن یک برنامه ی اوپن سورس میباشد که یعنی شما میتوانید این برنامه را به صورت رایگان به آن دسترسی داشته باشید و بتوانید آن را با محصولات نرم افزاری خود یکپارچه کنید. همچنین این قابلیت را به بیگ بلو باتن میدهد که دائما در حال بروزرسانی باشد.

  • عدم نیاز به نصب

شما برای استفاده از بیگ بلو باتن نیازی به نصب نرم افزار بخصوصی ندارید و فقط کافیست سرور را یکبار به طور رایگان بر روی سرور های خود نصب کرده و از طریق لینک وارد فضای کلاس شوید. برای این کار باید لینک مورد نظر را در مرورگر خود قرار دهید تا بیگ بلو باتن با استفاده از قابلیت از پیش تعبیه شده WebRTC، امکان به اشتراک گذاری صدا، تصویر و صفحه ی نمایش را برای شما فراهم میکند.

  • پشتیبانی از موبایل

بیگ بلو باتن درواقع ابتدا برای استفاده در موبایل تعریف شده بود و رابط کاربری آن بر (mobile first) تعبیه شده است. امروزه امکان استفاده از بیگ بلو باتن هم از طریق موبایل هم از طریق ویندوز قابل اجراست.

امکانات شاخص موجود BigBlueButton

1) وایت برد چند کاربره

2) اتاق های گروه بندی دانش آموزان

3) گفتگوی خصوصی و عمومی

4) نظرسنجی

5) اشتراک گذاری یادداشت ها

6) اشتراک گذاری صفحه نمایش

7) آپلود اسلاید

8) اشتراک گذاری صدا

9) اشتراک گذاری ویدیو

10) اشترک گذاری وبکم

Resource: bigbluebutton

پایان رپورتاژ آگهی

مطلب پیشنهادی

صاحب بزرگترین مجموعه ی مبلمان در کشور را بشناسید

صاحب بزرگترین مجموعه ی مبلمان در کشور را بشناسید دکتر علی دهقانی سانیج متولد 1 …