چگونه نورپردازی خوبی داشته باشیم؟

قطعاً طراحی روشنایی و نورپردازی نیاز به تخصص دارد و باید برای انتخاب هر یک از المان‌های نورپردازی تمامی اصول رعایت شود. امروزه نور تنها برای دیدن اشیاء مختلف و روشن کردن فضا کاربردی نبوده و می‌تواند در ایجاد یک دکوراسیون داخلی خلاقانه و زیبا تأثیر بسزایی داشته باشد. نورپردازی جهت نشان ‌دادن المان‌های شاخص است و می‌توان گفت که بیشتر دارای جنبه تزیینی می‌باشد. ما برای نورپردازی به یک نوع منبع نور طبیعی و نور مصنوعی  نیاز داریم که می‌توانیم با استفاده صحیح از آن‌ها فضایی خارق‌العاده‌ای را در محیط خانه یا کار ایجاد کنیم.

 نور طبیعی برای نورپردازی چیست؟

نور طبیعی در مقایسه با نوع مصنوعی کیفیت بالاتری داشته و زیبایی چندین برابری دارد. میزان نور طبیعی در فصول و ساعت مختلف، متفاوت خواهد بود و می‌توان آن را به وسیله هر عنصری همانند پرده و در نظر گرفتن زاویه تابش، تنظیم کرد. اغلب طراحان داخلی برای ساخت بناهای مسکونی تا حد امکان سعی می‌کنند تا پنجره‌های زیادی را در آن بکار ببرند. تا از این طریق بتوان نهایت استفاده را از نور طبیعی داشت. همچنین پرده کمک خواهد کرد تا بتوان نور طبیعی را به‌ خوبی کنترل کرد.

 

انواع روش های نورپردازی

برای داشتن نورپردازی خوب بهتر است با مهم ترین روش های آن آشنا شوید.

 نور مصنوعی برای نورپردازی چیست؟

زمانی‌ که از نور مکانی از نور طبیعی به اندازه کافی بهره‌مند نباشید، استفاده از نورهای مصنوعی اهمیت خواهد داشت. در واقع با خرید چراغ دکوراتیو ، چراغ سقفی و… می‌توانید نوری بسیار یکنواخت و زیبا را در فضا ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید:  ۱۲۰سالگی پارکینگ های طبقاتی به روایت تصویر

 نورپردازی متمرکز چیست؟

نورپردازی نقطه ای  یا متمرکز تنها برای بخشی از فضا استفاده می‌شود. برای مثال درجهت نوع نورپردازی ساختمان‌ها یا یک آثار هنری نورپردازی متمرکز اهمیت بسزایی دارد.

 نورپردازی عمومی

همون‌طور که از نام این نوع نورپردازی مشخص است، نور را به شکل یکسان در فضا پراکنده خواهد کرد.

نورپردازی موضعی

بر نورپردازی در یک بخش مشخص همانند میز مطالعه استفاده از نورپردازی موضعی مناسب خواهد بود.

مزایا نورپردازی خوب چیست؟

طراحی نورپردازی می‌تواند به فضا جلوه‌ای تازه ببخشد. همچنین با استفاده از روش‌های مدرن می‌توان فضا را بزرگ‌تر از آن‌چه که هست نشان داد. عدم نور کافی در یک محیط ضعفی مهم برای اکثر مکان‌ها به حساب می‌آید. همچنین وجود نور طبیعی در خانه و یا محل کار جزء به و ویژگی‌های خوب آن محیط به حساب می‌آید.  اغلب اوقات در زمان خرید و فروش خانه و افراد به این موضوع توجه ویژه‌ای خواهند داشت.

نور طبیعی نور اصلی است که ما در فضا به آن نیاز خواهید داشت. ولی در صورت عدم دسترسی به میزان کافی آن می‌توان با استفاده از نورهای مصنوعی و می‌توان از عدم نور طبیعی را جبران کرد. شما می‌توانید برای خرید بهترین محصولات نورپردازی  فروشگاه تاپ نور  مراجعه کنید.  این فروشگاه امکان سفارش اینترنتی را برای خرید چراغ خطی توکار ، چراغ دکوراتیو خطی، چراغ آویز و… را برای شما عزیزان فراهم کرده‌ است.

 نکاتی که باید برای نورپردازی مصنوعی بدانید!

  • در فضایی که متراژ پایینی دارد، به ‌جای استفاده از لوسترهای بزرگ و می‌توان از چند منبع نور کوچک استفاده کنید. همچنین برای طراحی نورپردازی باید حتماً متراژ و ابعاد فضا را در نظر بگیرید.
  • نورپردازی دیوارها را فراموش نکنید. درواقع استفاده از چراغ‌های مخصوص می‌تواند در ایجاد نور یکنواخت و همچنین برجسته کردن تابلوهای روی دیوار تأثیر بسزایی داشته باشد.
  • می‌توان گفت خرید چراغ دیواری پذیرایی برای خانه‌ هایی با متراژ پایین بسیار ایده‌ آل خواهد بود.
  • استفاده از سیستم‌های روشنی؛حتماً از انواع سیستم‌های روشنایی استفاده کنید .استفاده از این سیستم‌ها به‌ صورت اصلی و فرعی کمک خواهد کرد تا در ساعات مختلف متناسب با نیاز خود نور را کنترل و تنظیم کنید.
بیشتر بخوانید:  برای انتخاب مخزن آب چه نکاتی باید بدانیم

می‌توان گفت که بهترین نوع نورپردازی، استفاده از نور مناسب در مکان مناسب است. شما بایستی برای مکان‌ هایی که کارایی خاصی ندارند و از چراغ‌های زیادی استفاده نکنید ه و یا می ‌توانید به ‌طورکلی از ایجاد نور در آن‌ها چشم‌ پوشی کنید.

 سخن پایانی

برای ایجاد یک نورپردازی خوب باید حتماً در این ‌باره اطلاعات کافی را بدست بیاورید. در این مطلب سعی کرده‌ایم تا در این مورد اطلاعات مفیدی را به شما عزیزان ارائه دهیم. چنانچه به‌ دنبال خرید انواع محصولات نورانی هستید، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی تاپ نور مراجعه کرده و از قیمت انواع چراغ‌ها  مطلع شوید.

مطلب پیشنهادی

دستگاه بسته بندی دو توزین چیست؟ | تیم زاگرس ماشین

خرید و قیمت دستگاه بسته بندی دو توزین برای بسته بندی محصولاتی مانند نمک، شکر، …