برای انتخاب مخزن آب چه نکاتی باید بدانیم

می‌توان گفت که در تمامی ساختمان‌ها جهت تامین آب شرب مخزن آب یکی از الزامات ضروری به حساب می‌آید.در حال حاضر استفاده از پمپ آب به‌صورت مستقیم ممنوع بوده و به‌همین خاطر خرید یک مخزن مناسب برای تامین آب از اهمیت بسزایی برخوردار است. خرید این محصول برای مدیران ساختمان ممکن است دردسرهای متعددی را به‌همراه داشته باشد در حال حاضر مخزن‌های آب در مدل‌ها و ظرفیت‌های گوناگونی تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند.  به‌ همین خاطر باید برای خرید این محصولات به نکاتی توجه کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص خرید مخزن آب اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. با توجه به این‌ موضوع که رعایت بهداشت جهت تامین آب مناسب و مقرون‌ به‌ صرفه خریداری کنید.

نکات ضروری برای خرید مخزن آب

از جمله نکات ضروری برای خرید مخزن آب عبارتند از:

عدم نفوذ پذیری نور

به‌طور معمول مخزن‌های پلی‌اتیلنی و یا تانکرهای فلزی در کشور ما به شکل تک لایه، دولایه و سه‌ لایه و در برخی اوقات چهار  لایهذبه تولید می‌رسند. مورد اول که در رابطه با خرید مخزن شیر آب لازم است آن را بدانید عدم نفوذپذیری نور آفتاب به داخل است .در واقع زمانی‌ که نور خورشید به داخل مخزن نفوذ کند و باعث شده تا داخل آن جلبک نزند. می‌توان گفت که استفاده از مخازن چند لایه برای این کار بسیار مناسب بوده و می‌توان برای مواردی همانند ذخیره محصولات دارویی و آب آشامیدنی از آن‌ها استفاده کرد.

استانداردهای بهداشتی

نکته دیگری که برای خرید مخزن آب باید به آن توجه ویژه شود، داشتن گواهی بهداشتی محصول می‌باشد.متأسفانه در حال حاضر اکثر مخازنی که برای ذخیره‌سازی آب به بازار ارائه می‌شوند، گواهی‌نامه نداشته و فاقد استانداردهای بهداشتی هستند. به‌ همین خاطر نمی‌توان برای ذخیره‌سازی آب آشامیدنی از آن‌ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:  گنج ۱.۵میلیون دلاری در استفراغ نهنگ!

 میزان حجم

پس‌ از بررسی موارد  قبلی بایستی حتما به میزان حجم مورد نیاز خود توجه کنند.شما بایستی در ابتدا حجم آبی را که ذخیره می‌کنید، در نظر داشته و سپس جهت خرید یک مخزن اقدام کنید.به‌طور مثال یک ساختمان ۱۲ واحدی باید دارای ۱ مخزن آب ۳ هزار لیتری باشد، تا بتواند جواب‌گوی نیاز افراد هر یک از واحدها باشد.

محل نصب مخزن

از جمله دیگر مواردی که برای خرید این محصول لازم است به آن توجه زیادی داشته باشید، در نظر گرفتن محل نصب مخزن می‌باشد. محل نصب این محصول باید در داخل ساختمان و در بخش‌هایی که کمتر در دید هستند، انتخاب شود. مکان‌هایی نظیر پارکینگ، زیرزمین و موتورخانه پشت‌بام و… می‌توانند. هر نصب مخزن گزینه مناسبی به حساب بیاید. به‌ همین خاطر باید شما در ابتدا محل قرارگیری مخزن و در نظر گرفته و سپس برای محصولی در ابعاد و اندازه مناسب اقدام کنید. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه خرید مخزن آب به فروشگاه بامین تهویه مراجعه کنید.

اتصالات  مخزن

به‌طور معمول مخازن آب پلی‌اتیلنی و فلزی به دو شکل پیش‌فرض از اتصالات ورودی و خروجی ندارد. اما می‌توان پس‌ از در نظر گرفتن نیاز مشتری تعداد اتصالات خروجی و ورودی را روی این مخازن در نظر گرفت و انتخاب شکل ظاهری نگاه انواع مخازن آب از نظر ظاهر در انواع گوناگونی قرار دارد و  به شکل افقی، عمودی، مکعبی، کتابی و  در زیرپله‌ای به بازار عرضه می‌شوند. افراد می‌توانند با توجه به این محلی که قصد نصب مخزن را دارند و  همچنین ترجیح خود جهت خرید هر یک  از مدل‌های مخزن آب شرب اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:  مراحل اخذ ویزای ترکیه و مدارک موردنیاز آن

این‌مورد که کدام یک از انواع این محصولات بهتر از کاملاً به فضا اندازه و همچنین میزان بودجه افراد بستگی خواهد داشت. به‌طور مثال قیمت مخزن آب عمودی به نسبت به سایر مدل‌ها پایین‌تر است و به‌ترتیب مخزن‌های افقی، مکعبی،کتابی وزیر پله‌ای دارای قیمت بالاتری هستند.

خرید مخزن آب

در حال حاضر برای خرید و فروش مخازن آب شرب فروشگاه‌های متعددی به فعالیت می‌پردازند و می‌توانند این محصول را به‌صورت حضوری و غیرحضوری به خریداران عزیز ارائه دهند. همان‌طور که متوجه شدید برای خرید این محصول حتما باید یکسری از فاکتورها توجه کرد تا بتواند در نهایت یک مخزن آب مناسب و باکیفیت را خریداری کرده و نهایت استفاده از آن را داشت شما می‌توانید.

جهت خرید اینترنتی و حضوری این محصول به فروشگاه بامین تهویه مراجعه کرده و متناسب با نیاز خود  تانکر مخزن آب‌های باکیفیتی را با قیمت مقرون‌به‌صرفه بدون واسطه خریداری کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در قیمت و انواع مخازن آب  می‌توانید به این سایت مراجعه نمایید.

مطلب پیشنهادی

دستگاه بسته بندی دو توزین چیست؟ | تیم زاگرس ماشین

خرید و قیمت دستگاه بسته بندی دو توزین برای بسته بندی محصولاتی مانند نمک، شکر، …