زیبایی مدرن به سبک آر اف فرکشنال

روش نوین آر اف فرکشنال fractional RF یکی از ابداعات جدید در زمینه تکنولوژی های زیباسازی پوست است. جوانسازی پوست با آر اف راهکاری ایمن و کم تهاجم و بدون تحمل دردسرهای جراحی برای رسیدن به پوستی جوان و شاداب است. جالب است بدانید در این متد جدید از طول موج های ایمنی از امواج رادیویی به کار گرفته می شود که به عمق لایه میانی پوست نفوذ کرده و موجب تحریک کلاژن سازی و تغییرات ساختاری پوست می شود. برآیند این تغییرات نهایتا به پوستی جوان و شاداب می انجامد که تا سالها ظاهر ایده آل خود را حفظ می کند.

                                      آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال با پوست ما چه می کند؟

تکنولوژی آر اف فرکشنال بخش خاصی از لایه سطحی یا عمقی پوست را هدف قرار می دهد.  همانطور که می دانید پوست از لایه های مختلفی تشکیل شده که سطحی ترین آن اپیدرم یا روپوست نام دارد. در زیر اپیدرم لایه ای به نام درم قرار دارد که تحت تاثیر عواملی دچار پیری شده و تحلیل می رود. آر اف در حقیقت از دو جنبه به پوست شما کمک می کند:

·       تحریک برای کلاژن سازی

دستگاه‌های آر اف فرکشنال امواج رادیو فرکانسی با طول موج کوتاه و انرژی زیاد تولید می کند. انرژی نهفته در RF از طریق نوک سوزن بسیار ظریفی تا عمق 4 میلی متری وارد پوست می شود و سلولهای پوستی را برای شروع فرآیند کلاژن سازی تحریک می کند. انرژی امواج رادیویی پس از نفوذ به لایه درم به گرما مبدل می شود . ایجاد گرما یکی از فاکتورهای تحریک کننده کلاژن سازی است.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) کافه حیوانات وحشی

·       تحریک فرآیند فیبروپلازی

همانطور که اشاره کردیم در اثر گذشت زمان پوست به تدریج دچار پیری می شود، چرا که لایه درم رو به تحلیل رفتن می گذارد. در فیبرو پلازی بدن برای ترمیم بافت های فیبروز شده وارد عمل می شود. در نتیجه احیای فیبروز، فرآیند کلاژن سازی را تحریک کرده و این رشته های پروتئینی محکم تر و کوتاهتر می شوند. بافت فیبروز هنگامی ایجاد می شود که به هر بخش از بافت طبیعی پوست آسیبی رسیده باشد. در پروسه آر اف به نواحی انتخابی از پوست آسیب  وارد می شود تا سیستم ترمیمی پوست وارد عمل شده، کلاژن سازی افزایش یابد.

آر اف چیست؟

هنگامی که امواج آر اف فرکشنال RF به پوست نفوذ می کند، انرژی ناشی از این امواج قوی در لایه درم بازسازی و پویایی را به وجود آورده و در نهایت پوستی سفت و شاداب خواهید داشت. از سوی دیگرتابش آر اف به پوست، بازسازی بافت های فیبروزی را در بخشهای آسیب دیده تحریک می کند. در نتیجه کلاژن سازی در این بخش ها از سر گرفته شده و لایه های ضخیم و پایدار روی سطح پوست در نواحی زخم ایجاد می شود.

حتما می توانید نتیجه کار را حدس بزنید که زخم و اسکار جای خود را به بافت جوان پوستی می دهند.

                                   آر اف فرکشنال

نتایج  آر اف فرکشنال

پس از انجام لیزر آر اف فرکشنال پوستی صاف، سفت و شاداب خواهید داشت که شما را به یاد لطافت پوست نوزاد می اندازد. منافذ باز پست پس از مدتی محو می شود. میزان چربی پوست تنظیم شده و در نتیجه جوشهای صورت کنترل می شود. کمی احساس لیفت و سفتی پوست خواهید داشت. اسکار و زخم های پوستی به تدریج محو می شود.

بیشتر بخوانید:  پرسه ببر در خیابان های هیوستون +تصاویر

کاربردهای آر اف فرکشنال برای مشکلات پوستی

رفع چین و چروک و خطوط پوست: لیزر فرکشنال برای محو کردن آثار چین و چروکهای دور چشم، خطوط اخم و خنده تاثیر بسیار مثبتی دارد. اگر این چروکها خیلی عمیق نشده باشد و در حد خط و خطوط سطحی پوست باشد بعد از مدتی محو می شود. بعد از انجام 2 تا 5 جلسه لیزر منافذ پوستی و چروکها ظاهر خیلی بهتری پیدا خواهند کرد.

سفت شدن غبغب: یکی از تاثیرات عالی آر اف رفع شلی و بالا کشیدن پوست در ناحیه غبغب است که این تاثیرات را در ناحیه فک و زیر غبغب به  خوبی مشاهده خواهید کرد. سفت شدن پوست گردن هم از نتایج این کار زیبایی است.

درمان جای زخم و اسکار: یکی از مشکلات شایعی که افراد زیادی را درگیر کرده و موجب بروز مشکلات روحی شده، آثار باقی مانده از زخم و جوش صورت روی پوست است. خبر خوش اینکه آر اف تاثیر بسیار خوبی بر این آسیب های پوستی داشته و با کنترل چربی پوست از ایجاد جوشهای بیشتر جلوگیری می کند.

درمان تعریق بیش از اندازه پوست: یکی از کاربردهای جالب دستگاه آر اف فرکشنال درمان تعریق غیر طبیعی پوست است. امواج آر اف موجب می شود غده های تعریق تحت کنترل قرار بگیرند و کارکرد عادی پیدا کنند.

روشن شدن و جوان شدن پوست: یکی از نتایج آشکار لیزر آر اف فرکشنال شفاف و روشن شدن پوست و احساس جوانی است.

                                     آر اف فرکشنال

نکات ضروری پیش از آر اف فرکشنال

پیش از اینکه برای کار زیبایی با لیزر آر اف فرکشنال آماده شوید، باید پوستتان را به طور کامل پاکسازی کرده و رطوبت آن را بگیرید. وجود هر گونه آلودگی و یا کرم و آرایش روی لایه سطحی پوست از اثرات درمان می کاهد و باعث مشکل در روند درمان می شود.

بیشتر بخوانید:  کلاس آنلاین یا جلسات آنلاین با بیگ بلو باتن bigbluebutton

در طی فرآیند درمانی پوست باید به کمک دستگاههای خنک کننده یا کولرهای دستی خنک نگه داشته شود، که این کار توسط پرسنل فعال کلینیکی انجام می شود. این کار باعث می شود پوست در هنگام دریافت امواج آر اف داغ نشود. ممکن است بعد از پایان کار پوست شما دچار میزانی قرمزی، ورم و التهاب شود که کاملا طبیعی است.

در روزی که لیزر انجام داده اید نباید صورت خود را شستشو دهید یا آب بزنید. پس از آن نیز به مدت سه روز از شستشوی پوست با شوینده قوی وآب داغ بپرهیزید. حتما از کرم های ضد آفتاب در روزهای پس از درمان استفاده کنید. در روزهای ابتدایی پوست شما ملتهب بوده و اشعه های فرابنفش خورشید ممکن است باعث تخریب سلولها شود. در همان روز درمان از کرم های آرایشی استفاده نکنید و تنها با کمک کرم های مرطوب کننده و بازسازی کننده به پوست اجازه دهید تا ترمیم شود.

منبع : آر اف فرکشنال چیست

مطلب پیشنهادی

دستگاه بسته بندی دو توزین چیست؟ | تیم زاگرس ماشین

خرید و قیمت دستگاه بسته بندی دو توزین برای بسته بندی محصولاتی مانند نمک، شکر، …