بیوگرافی کوروش تهامی

کوروش تهامی متولد 14 اردیبهشت 1360 است. او یک هنرمند ایرانی است. او در یک خانواده پنج نفره به دنیا آمد و دو خواهر دارد. او تا سال اول دبیرستان در منطقه پامنار تهران و سپس در منطقه توسعه یافته سعادت و شرک گرب زندگی می کرد و اکنون اهل غرب تهران است. کوروش تهامی دارای مدرک گرافیک و لیسانس تئاتر از دانشگاه آزاد است.

کوروش تهامی فارغ التحصیل رشته نمایش از دانشگاه آزاد است و تاکنون در تئاترهای مختلفی به ایفای نقش پرداخته است. اولین حضور سینمایی او در 25 سالگی در اولین فیلم بلندش به نام سینما سینما بود. از بین هنرمندان خارجی آل پاچینو، جانی دپ و نیکول کیدمن را دوست دارم و بازی آنها را دوست دارم.

بازیگری برای من و یکی از آرزوهای کودکی ام ضروری بود، اما به محض دیدن یک فیلم، رابطه برقرار کردم، خودم را جای شخصیت آن فیلم گذاشتم یا رمانی خواندم، وقتی خواندم این اتفاق افتاد. آی تی. دوباره سعی کردم خطوط را حفظ کنم. در دوره اول دبیرستان رشته تجربی را انتخاب کردم.سال اول درس خواندم اما از درونم ناراضی بودمثبت نام مرا تشویق کرد که در دبیرستان گرافیک بخوانم تا بتوانم به راحتی در کنکور هنر در رشته ام قبول شوم.

همسر سابقش کارگردان سینما شبنم طلوعی بود که بعد از مدتی طلاق گرفت و با پون یزدانی ازدواج کرد دوستی ما خیلی هنری بود من آن سی دی را خریدم. وقتی داشت تعریف می کرد و دیدم فروشنده حواسش نیست، با هم درگیر شدم و با توضیحاتم که کمی خاص بود، به فروشنده فهماندم که موسیقی این آلبوم کیست و خواننده کیست. شالیزار.

بیشتر بخوانید:  زندگینامه کیم کارداشیان

پونه یزدانی: خیلی جالب بود. کوروش عینک بزرگی زد و من او را نشناختم. اومد جلو گفت کمکت میکنم. فکر کنم دلش شکسته بود. چون هرچی توضیح دادم فروشنده اصلا متوجه نشد. به هر حال کوروش آمد و بخشی از آن را خواند و من با شما گوش دادم. بالاخره فروشنده متوجه شد که کدام آلبوم و کدام خواننده است. روز فراموش نشدنی و بسیار جالبی بود. اولین جرقه دوستی ما آنجا بود و بعد رفت و آمدهای منظمی که منجر به ازدواج ما شد.

کروش تهامی عضو افتخاری کانون ادبی نفس و یکی از سفیران انجمن اهدای عضو ایران است.از کارهای او در زمینه موسیقی و ترانه می توان به ترانه هایی که در سریال روزی روزگاری فرهاد فخرالدینی خواند اشاره کرد. علاوه بر این عنوان مجموعه تلویزیونی «فصل پاییز» اقتباسی از ترانه ای قدیمی به نام «پاییز» با آهنگسازی عطاءالله کلام و تنظیم مجدد نیکان ابراهیمی است. وی در مراسمی که به مناسبت شانزدهمین سالگرد حافظ برگزار شد، قطعه «تکه چیلیک» تشیرعلی کومارجی را به همراه رضا یزدانی دو صدایی اجرا کرد.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه مهراب قاسم‌خانی نویسنده، طراح و بازیگر

زندگی‌نامه مهراب قاسم‌خانی مهراب قاسم‌خانی نویسنده، طرح‌ریز و هنرمند مهراب قاسم‌خانی نویسنده و طرح‌ریز صحنهٔ …