به جای روغن موتور بهران ژنراتور کلاس یک، از چه محصولی استفاده کنیم؟

یک نوع روغن موتور دیزلی تک گریدی بسیار مرغوب که با درجات گرانروی SAE 40، SAE 30 و SAE 50 تولید می‌شود، روغن موتور بهران کلاس یک است که به تازگی معادل گونه مشابه خود یعنی روغن بهران بندر 50 شده است. این روغن در دسته روغن‌های با خاکستر سولفات بالا (High Ash) به شمار می‌رود و دارای روغن معدنی مرغوب و مواد افزودنی ویژه است.

روغن‌های ژنراتور کلاس 1 بهران باعث پیشگیری از تجمع رسوبات در تمام بخش‌های موتور می‌شود و برای کنترل تشکیل رسوبات در قسمت تسمه حلقه و دامن‌های پیستونی، عملکردی بسیار بهینه‌ای را ارائه می‌دهند. این روغن به صورت ویژه برای موتورهای دیزل سوپر شارژ که در شرایط عملیاتی سخت هستند و از سوخت‌های گوگردی بالا استفاده می‌کنند، کارایی دارد.

روغن ژنراتور کلاس یک 100 SAE 30 معادل‌های دیگری نیز دارد، از جمله: پارس ژنراتور ویژه 30، ژنراتور اسپیدی 30 و Rimula R1 SAE 30.

همان‌طور که ذکر شد، این محصول معادل‌های مناسبی در برندهای دیگر نیز دارد؛ بنابراین بهتر است ویژگی‌ها و کاربردهای این روغن‌ها را با هم مرور کنیم. برای دیدن روغن بهران بندر ویژه 50 به این وب‌سایت مراجعه کنید.

 

ویژگی مشترک این روغن‌ها که می‌توان آن‌ها را معادل بهران ژنراتور کلاس یک کرد

روغن موتورهای بهران، از نوع کلاس یک دیزل ژنراتور SAE (انجمن مهندسین خودرو) معمولاً با درجه ویسکوزیته و مشخصات عملکرد آن‌ها تعریف می‌شوند. درجه ویسکوزیته با مقاومت روغن در برابر جریان در دمای معین تعیین می‌شود و با یک عدد به دنبال حرف “W” برای زمستان یا “S” برای تابستان مشخص می‌شود. به عنوان مثال، SAE 15W-40 روغن بهران با ویسکوزیته 15 در دماهای پایین و 40 در دماهای بالا را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:  7 پارامتر تأثیرگذار در قیمت سئو شما

سایر ویژگی‌های مهم روغن موتور دیزل ژنراتور ممکن است شامل توانایی آن در مقاومت در برابر اکسیداسیون و حرارت، حفظ ویسکوزیته در شرایط دمایی بالا و روانکاری مؤثر برای اجزای حیاتی موتور مانند پیستون‌ها، یاتاقان‌ها و میل بادامک‌ها باشد.

این محصولات، در شرایط مستعد اکسیداسیون مقاومت بالایی دارند و از قطعات در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی محافظت می‌کند. قابلیت پاک‌کنندگی و پراکنده‌سازی آلودگی دارد و از این طریق در کنترل میزان تشکیل رسوب بسیار مؤثر عمل می‌کند.

در شرایط عملیاتی با حرارت بالا بسیار پایدار است و  قابلیت خنثی‌سازی اسیدهای ناشی از احتراق

قابلیت انتقال حرارت را نیز دارد.

همچنین با عملکرد بهینه خود به کاهش مصرف روغن کمک می‌کند. برای دیدن سهم فروش محصولات مختلف شرکت نفت بهران به این صفحه مراجعه کنید.

 بسته‌بندی و نگهداری از بهران ژنراتور 1 220 SAE 50

روغن‌های ژنراتور کلاس 1 معمولاً در شرکت‌های صنعتی در مظروف‌های 208 لیتری قابل فروش و عرضه هستند. بهتر است قبل از اقدام برای خرید، حتماً با شماره‌های دفتر مرکزی تماس بگیرید و موجودی انبار را چک فرمایید.

 

کارایی روغن موتور بهران کلاس یک و معادل‌های آن

این روغن‌ها برای استفاده در کلیه موتورهای سنگین و سوپرشارژ مناسب است.

استفاده از روغن بهران ژنراتور کلاس یک SAE و همین‌طور معادل‌های آن برای روانکاری موتور ژنراتورهای صنعتی (موتورهای دیزل ثابت)، پیشنهاد می‌شوند.

 

همان‌طور که گفته شد، روغن بهران ژنراتور کلاس یک با گریدهای مختلف تولید می‌شود که دارای درجات گرانروی مختلف هستند. این محصولات به دلیل مشخصات مشترکی که با روغن بهران بندر ویژه دارند، می‌توانند به جای آن استفاده شوند و نیازهای مشابه را برطرف کنند.

بیشتر بخوانید:  اسرار قیمت گذاری سئو سایت

مطلب پیشنهادی

دستگاه بسته بندی دو توزین چیست؟ | تیم زاگرس ماشین

خرید و قیمت دستگاه بسته بندی دو توزین برای بسته بندی محصولاتی مانند نمک، شکر، …