آیا سرمایه‌گذاری در کاشت نهال گردو سودآوره؟

سرمایه‌گذاری در کاشت نهال گردو و احداث یک مزرعه، یکی از سودآورترین سرمایه‌گذاری‌ها در کشاورزی به‌حساب میاد چون هم میوه درختان گردو و هم چوبشون سودآوره. به نقل از پایگاه خبری صراط نیوز به گفته کارشناس‌های نهالستان پالیز با این که قیمت گردو در بازارهای جهانی ثبات بالایی داره اما باید بدونیم که بازده سرمایه‌گذاری روی این درخت هم بلندمدته. بااین‌حال این سرمایه‌گذاری بسیار ارزشمنده.

این مجموعه به‌عنوان قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین نهالستان ایران، وظیفه تامین نهال برای اکثر نهالستان‌های کشور رو بر عهده داره. شما می‌تونید از طریق این نهالستان به‌صورت حضوری و اینترنتی برای خرید نهال گردو، بادام و … و همچنین استعلام قیمت نهال گردو و دیگر انواع نهال‌ها اقدام کنید.

نکات طلایی نگهداری و پرورش نهال گردو که نمی‌دانستید!

پرورش گردو یکی از سودآورترین فعالیت‌های کشاورزی امروزه. بااین‌حال، نباید فراموش کرد که برای سودآوری بالا، تمام فرایندها از احداث باغ تا فرایندهای بعدی باید توسط متخصصان انجام بشه.

نرخ بازگشت سرمایه در باغ گردو که در زمینی به مساحت 1 هکتار ایجاد شده باشه، 9 تا 10 سال است. به عبارت دیگر، تنها 10 سال طول می‌کشه تا سرمایه اولیه به شما برگرده. علاوه بر این، با توجه به افزایش ارزش گردو، این مدت ممکنه کوتاه‌تر هم بشه.

اگر بخواید از نظر درآمد سالانه بررسی کنید، درختان گردو تنها 4 سال بعد از کاشت شروع به تولید می‌کنند. پس در 3 سال اول هیچ درآمدی نخواهید داشت. البته این عدد به‌صورت کلی اعلام می‌شه، برخی از ارقام نهال گردو زودتر یا دیرتر میوه تولید می‌کنند. به گفته بروس تامپسون نویسنده کتاب “سود گردو سیاه” وقتی درختان مزرعه شما 10 ساله بشن، سود خالصی که از یک باغ گردو به وسعت یک هکتار به دست میارید، حدود 21 هزار دلار خواهد بود. این رقم در هر سال تکرار می‌شه. به همین دلیل سرمایه گذاری در مزرعه گردو فوق‌العاده است. ضمن این که این کار می‌تونه نوعی سرمایه گذاری برای نسل‌های آینده هم باشه.

بیشتر بخوانید:  زیبایی مدرن به سبک آر اف فرکشنال

مزایای سرمایه‌گذاری باغ گردو

اولین تفاوتی که در ایجاد باغ‌های گردو با سرمایه‌گذاری در سایر محصولات کشاورزی خودنمایی می کنه، عمر اقتصادی گردو است. در عین حال گردو یک محصول صادراتی بسیار خوب هم محسوب می‌شه. انبار کردن و بازاریابی گردو، آسون‌تر از بسیاری از محصولاته. گردو رو که نیازی به نگهداری در سرما نداره به‌راحتی می‌شه تا مسافت‌های طولانی حمل کرد. علاوه بر این در یک انبار معمولی می‌شه گردوها رو به مدت تقریبی 20 ماه نگهداری کرد. این باعث می‌شه تولیدکننده‌ها در بازار موقع فروش قوی بشن.

هزینه نگهداری اون نسبت به سایر محصولات کشاورزی کمتر و دوام و سازگاری اون با شرایط سخت طبیعی بیشتره. سایر مزایای سرمایه‌گذاری در مزرعه گردو عبارت‌اند از:

بازار هدف متنوع

مزیت دیگر سرمایه‌گذاری در کاشت نهال گردو، کاربرد میوه این درخته. گردو هم مصارف خوراکی داره و هم ازش در تولید محصولات آرایشی بهداشتی یا موارد صنعتی استفاده می‌شه.

عمر طولانی درخت

درختان گردو سال‌ها در محیطی مناسب زندگی می‌کنند و عملکرد محصول‌دهی اون‌ها سال به سال بیشتر می‌شه. به‌عنوان مثال میزان باردهی درختان گردو چندلر پیوندی به این ترتیبه:

  • 9 سالگی 25 تا 40 کیلوگرم،
  • 19 سالگی 50 تا 70 کیلوگرم،
  • 20 تا 30 سالگی 80 تا 100 کیلوگرم

ریسک کم

نهال گردو به خودی خود در برابر بیماری‌ها، آفات و شرایط آب‌وهوایی سخت مقاومت بالایی داره و علاوه بر این، گردو قیمت ثابت و بالایی را در بازارهای جهانی حفظ می‌کنه و بازگشت سرمایه بالا و طولانی مدت رو تضمین می‌کنه.

با مراجعه به منابع آنلاین مثل ویکی‌پدیا، پالیز نهال، ویکی چگونه (Wiki How) و… می‌تونید اطلاعات بیشتری درباره روش کاشت نهال گردو و احداث یک مزرعه به دست بیارید. برای استعلام قیمت نهال گردو و همچنین خرید نهال گردو هم از طریق لینک زیر می‌تونید به وب‌سایت پالیز نهال دسترسی داشته باشید  :

بیشتر بخوانید:  تهیه محصولات عمده به صورت غیرحضوری و بدون واسطه

https://paliznahal.ir/product-category/walnut/

ارزش چوب درخت گردو

یکی دیگه از مزایای مهم برای سرمایه‌گذاری در کاشت نهال گردو، صرفه اقتصادی از الوار این درخته. درختان گردو بعد از چند سال (به‌طورکلی 25 سال) امکان برداشت الوار دارن. بعد آماده شدن درختان گردو برای برداشت الوار، آن‌ها بالاترین بازدهی در هر هکتار رو به نسبت هر درخت دیگه‌ای دارن. در کتاب بروس تامپسون تخمین زده می‌شه که ارزش چوب درخت گردوی سیاه بالغ، به‌تنهایی می‌تونه حدود 100 هزار دلار در هر جریب باشه!

کسب درآمد غیرفعال

یکی از مزایای راه‌اندازی مزرعه گردو، کسب درآمد غیرفعاله. شما برای کسب درآمد از این روش نیازی به کار هر روزه ندارید. این یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها است!

حفظ ارزش سرمایه

تورم باعث از بین رفتن ارزش پول می‌شه و سرمایه‌گذاری در یک مزرعه گردو می‌تونه باعث حفظ ارزش سرمایه شما بشه. قیمت گردو هم هر سال به نسبت تورم بالا می‌ره و به این ترتیب نگرانی از بابت کاهش ارزش پول نخواهید داشت.

کمک به هوای پاک

یکی دیگه از مزایای راه‌اندازی یک باغ گردو کمک به کاهش دی اکسید کربنه. این مسئله می‌تونه برای عاشقان محیط زیست ارزش بیشتری داشته باشه.

خرید نهال گردو باکیفیت برای راه‌اندازی مزرعه

تا اینجا دیدیم که با سرمایه‌گذاری در مزرعه گردو کشاورزان امکان دسترسی به دو نوع محصول رو خواهند داشت: گردو و الوار. اما یه نکته مهم دیگه، تهیه نهال گردو باکیفیت از یک مرکز معتبره. خرید نهال از مراکز نامعتبر ممکنه وقت و سرمایه شما رو هدر بده. شما باید از محصول‌دهی مناسب درختان اطمینان پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:  2 روش نوین تولید میلگرد+ مقایسه مزایا و معایب

به‌همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای خرید نهال گردو، بادام و دیگر انواع نهال‌های میوه به نهالستان پالیز مراجعه کنید. شما می‌تونید به‌صورت حضوری و اینترنتی برای خرید نهال میوه اقدام کنید. علاوه بر این از طریق وب‌سایت پالیز نهال امکان استعلام قیمت نهال گردو، بادام و … رو هم خواهید داشت.

خرید نهال معتبرترین نهالستان کشور

09144501007

09144501008

مطلب پیشنهادی

دستگاه بسته بندی دو توزین چیست؟ | تیم زاگرس ماشین

خرید و قیمت دستگاه بسته بندی دو توزین برای بسته بندی محصولاتی مانند نمک، شکر، …