آشنایی با موزه رترو/ موزه دائمی ماشین های کلاسیک

دانستی های موزه رترو, عکس های موزه رترو, بازدید از موزه رترو

عکس موزه رترو

موزه رترو کجاست؟ ویژگی های موزه رترو

موزه رترو علاوه بر این که نمایشگاه دائمی ماشین های کلاسیک است، مکانی جذاب برای بازدید از سبک زندگی مردم در دوران جنگ سرد اروپاست.

موزه رترو ( به انگلیسی : Retro Museum )، نمایشگاه دائمی ماشین های کلاسیک به وسعت 4 هزار متر مربع درشهر وارنا و کشور بلغارستان است. موزه رترو دارای کلکسیونی کامل از ماشین های کلاسیک است که در هیچ کجای دنیا نمیتوانید پیدایشان کنید، در این موزه علاوه بر نمایش ماشین های کلاسیک ، میتوانید از بازسازی زندگی مردم  در دهه های مختلف دیدن کنید.

در صورتی که به اروپا و بلغارستان سفر میکنید یکی از جذاب ترین مکان ها برای بازدید ، موزه رترو است به خصوص اگر عاشق ماشین های آنتیک و کلاسیک باشید. خودروهای قدیمی از جمله ولکا ،  مسکویچ و اسکودا در این نمایشگاه در معرض دید مردم قرار گرفته است. حال و هوای موزه ، حال و هوای دوران آغاز مدرنیته است و به همین دلیل برای بازدید کنندگان حس نوستالژیکی دارد.

ماشین های کلاسیک و قدیمی, موزه رترو بلغارستان, موزه رترو

موزه رترو کجاست

ماشین های کلاسیک و قدیمی که در موزه رترو به نمایش گذاشته شده اند، دیگر ساخته نمیشوند و در بهترین حالت فقط 1 یا 2 نسخه از ان ها در دنیا وجود دارد.  حدود 50 ماشین انتیک که متعلق به حدود 80 سال پیش و سال های 1943 – 1989 است. در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

بازسازی فضای قدیم اروپا در این موزه به قدری جالب است که میتوانید حضور در سالهای جنگ سرد در اروپا را کاملا حس کنید. طراحی فضای این موزه کاملا حال و هوای رترو یا به اصطلاح مدرسه قدیمی ( به انگلیسی : Old School ) با سبک قدیم اروپا را متجلی میکند.

ویژگی های موزه رترو

برای رنگ طراحی پیش زمینه این موزه از کرم مات و قرمز اناری استفاده شده است ، از استندهای نقاشی ، 27 مجسمه ی مومی از ایدئولوگ های مختلف ، هنرمندان معاصر بلغارستان و انقلابیونی که بر سرنوشت بلغارستان تاثیر گذار بوده اند برای تزئین این موزه استفاده شده است. انقلابیونی از جمله چگوارا ، لنین ، استافلین یا حتی فیدل کاسترو کوبایی.

موزه رترو در وارنا یک محیط کلاسیک و قدیمی است که در واقع فضای جامعه و زندگی مردم وارنا در زمان حکومت های سوسیالیست را نمایش میدهد.  مالکین این موزه با  استفاده از تکنیک یکپارچه سازی محیط با سیستم تعامل و با استفاه از نمایشگاه دائمی ماشین های کلاسیک ، بازدیدکنندگان موزه را به 50 سال گذشته و شرایط زندگی آن زمان میبرند.

هدف از ساخت موزه رترو ، بازسازی زندگی مردم در دوران کمونیست و برابری سوسیالیستی مردم اروپای شرقی و بلغارستان در آن زمان بوده است.

 موزه ماشین های کلاسیک, موزه رترو در وارنا, موزه رترو کجاست

موزه رترو – موزه دائمی ماشین های کلاسیک

دانستی های موزه رترو

موزه رترو در گرند مال واقع شده است.

توجه اصلی این موزه ، زندگی مردم وارنا در زمان شوری سابق است نه ماشین های آنتیک.

لوازم آرایشی مصرفی خانم ها ، سیگار بلغاری و لوازم آشپزخانه و خیلی موارد دیگر که در آن سال ها تولید شده در موزه رترو به نمایش گذاشته شده است.

دانستی های موزه رترو, عکس های موزه رترو, بازدید از موزه رترو

محل موزه رترو

موزه رترو کجاست؟

موزه رترو یک موزه خصوصی است که در خیابان مارینوف شهر وارنا واقع شده است. روز اول می 2015 ، موزه رترو به افتخار روز جهانی کارگر افتتاح شد.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با خانه ملاباشی زیباترین خانه اصفهان

موزه رترو در طبقه اول گرند مال وارنا قرار دارد و اولین موزه ای است که در یک مرکز خرید ساخته میشود.

آدرس موزه رترو در وارنا :Andrey Saharov Str. 2 | Grand Mall ،  Varna 9000 ،  Bulgaria

موزه رترو بلغارستان, موزه رترو, ویژگی های موزه رترو

محل موزه رترو

ساعات بازدید موزه رترو

هر روز از ساعت 10 صبح تا 10 شب میتوانید برای بازدید از موزه رترو مراجعه کنید. زمان بازدید از موزه به طور تقریبی 45 دقیقه طول میکشد. بازدید از موزه برای کودکان زیر 6 سال رایگان است.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

معرفی موزه گوگنهایم بیلبائو معروفترین موزه جهان

موزه گوگنهایم بیلبائو در شهر بیلبائو کشور اسپانیا واقع شده است آشنایی با موزه گوگنهایم …