گیربکس اتوماتیک چیست؟ علت خرابی گیر بکس اتوماتیک

با پیشرفت هر روزه علم و تکنولوژی صنعت خودرو سازی نیز در دهه های اخیر پیشرفت چشم گیری داشته است.مهندسین و طراحان خودرو هر روزه در تلاش هستند تا خودروهایی سریعتر و با امکانات بالاتری را در عرصه خودرو سازی معرفی کنند که گیربکس اتوماتیک نیز جزئی از این پیشرفت می باشد.در این مقاله تاریخچه گیربکس ‌اتوماتیک و تعمیر آن را برای شما شرح خواهیم داد پس تا انتهای این مقاله را مطالعه بفرمایید.

گیربکس اتوماتیک چیست

تعمیر گبر بکس اتوماتیک چیست؟ مهندسین و خودروسازان به دنبال جلب رضایت هرچه بیشتر خریداران و مشتری های خود هستند و به همین دلیل گیربکس های اتوماتیک را طراحی و عرضه کردند تا خریداران خودروهایی با گیر‌بکس ‌اتوماتیک رانندگی راحت تری را تجربه کنند.در خودروهایی که گیربکس اتوماتیک دارند بجای سه پدال فقط دو پدال دارند و پدال کلاج در این خودرو ها حذف شده است و رانندگان باید دنده را در حالت درایو قرار دهند و شروع به رانندگی کنند و گیربکس اتوماتیک نسبت به دور موتور و شرایط جاده سرعت مناسب را انتخاب و به حرکت خود ادامه می دهد .

علت خرابی گیربکس اتوماتیک 

یکی از اجزای مهم خودرو ها گیربکس های ‌‌اتوماتیک آنهاست و در صورت خرابی می تواند هزینه زیادی را برای راننده به همراه داشته باشد پس باید مراقب گیربکس اتوماتیک باشیم و هر چند وقت یکبار ان را چک کنیم تا در صورت بروز مشکل هرچه سریع تر برای تعمیر آن اقدام کنیم و در غیر این صورت ممکن است گیربکس اتوماتیک خودرو آسیب های جدی ببیند و ما مجبور به تعویض گیربکس اتوماتیک باشیم که این هزینه خیلی بالایی دارد.در ادامه چند مورد از شایع ترین علل خرابی گیربکس های اتوماتیک را نام خواهیم بردکه در صورت مشاهده این مشکلات باید ختما خودرو را برای تعمیر و چک کردن گیربکس آن به یک تعمیر کار حرفه ای در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک ببریم.

  • اگر خودرو شما در هنگام رانندگی صداهای عجیب و غریبی مانند زوزه از خود در بیاورد احتمالا گیربکس خودرو شما آسیب دبده است و برای تعمیر گیربکس اتوماتیک خود حتما باید سری به تعمیرگاه های معتبر در مینه تعمیر گیربکس های اتوماتیک بزنید.
  • اگر احساس کردند در هنگام رانندگی خودرو شما گیربکس را درگیر نمی کند احتما اینکه گیربکس شما دچار مشکل شده باشد وجود دارد و باید برای تعمیر گیر بکس اتوماتیک خود اقدام های لازم را انجام دهید.
  • اگر خودرو شما در حال حرکت بود و احساس لغزش در گیربکس خودرو خود کردید باید حتما خودرو را برای تعمیر ‌گیربکس اتوماتیک خود به یک تعمیرگاه تخصصی در زمینه گیربکس مراجعه کنید تا گیربکس شما با دقت تعمیر و مشکلات آن حل شود تا خودرو شما به مرحله تعویض گیربکس اتوماتیک نرسد زیرا هزینه خیلی بالاتری از تعمیر برای شما خواهد داشت.
  • اگر بویی شبیه به سوختگی را داخل خودرو استشمام کردی حتما این موضوع را جدی بگیرید و خودرو خود را به یک تعمیرگاه تخصصی ببرید تا گیربکس اتواتیک خودرو شما چک شود.
  • در هنگام بروز مشکل در گیربکس اتوماتیک احتمالا چراغ خودرو به شما اخطار خواهد داد و باید این هشدار را جدی بگیریم .
  • اگر خودرو شما در حالت پارک باشد و زیر خودرو شما نشتی داشته باشد احتمالا گیربکس اتوماتیک شما دچار مشکل شده است و برای تعمیر آن باید به یک تعمیر گاه تخصصی در این زمینه مراجعه کنیم و مشکل گیربکس خودرو را حل کنیم.
  • اگر در هنگام رانندگی دنده از جای خود حرکت می کند و درست جا نمی رود به احتمال خیلی زیاد گیر‌بکس اتومبیل شما دچار آسیب و مشکل شده است و برای تعمیر گیربکس اتوماتیک خود به یک تعمیر گاه تخصصی مراجعه شود.
بیشتر بخوانید:  کلاس آنلاین یا جلسات آنلاین با بیگ بلو باتن bigbluebutton

تعمیر گیربکس ‌اتوماتیک 

تعمیر گیربکس ‌اتوماتیک یک مسئله بسیار جدی و نیاز به دقت و مهارت بالایی دارد و اگر برای تعمیر گیربکس اتومبیل خود به فردی مراجعه کنید که توانایی کافی در زمینه تعمیر گیربکس ‌اتوماتیک نداشته باشد ممکن است آسیب بیشتری به خودرو شما بزند و یا بجای تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو شما آن را تعویض کند که این می تواند برای شما بسیار هزینه بر و گران تمام شود.گیربکس اتوماتیک خودرو شما یکی از مهمترین قطعات اتومبیل شما می باشد و باید بسیار مرقب آن باشید و در صورت مشاهده هر گونه خرابی در آن به سرعت برای تعمیر آن در یک تعمیرگاه متخصص در این زمینه اقدام کنید و گیربکس ‌اتوماتیک خور را تعمیر کنید.

مطلب پیشنهادی

دستگاه بسته بندی دو توزین چیست؟ | تیم زاگرس ماشین

خرید و قیمت دستگاه بسته بندی دو توزین برای بسته بندی محصولاتی مانند نمک، شکر، …