گران‌ترین کتاب‌های دنیا کدامند؟ +عکس

قصه‌های بیدل قصه گو (The Tales of Beedle the Bard)
بیدل قصه گو در سال ۲۰۰۷ منتشر شده و حاوی داستان‌های جادوگری است که نقش مهمی در آخرین کتاب مجموعه هری پاتر ایفا می‌کند. این کتاب‌ها فوق العاده زیبا و دارای جلد چرمی با تزئینات نقره و سنگ‌های قیمتی هستند.  یکی از طرفدارانش آن را به قیمت ۳.۹۸ میلیون دلار خرید کتاب بیدل قصه گو یکی از گران‌ترین کتاب‌هایی است که در قرن بیست و یک نوشته و منتشر شده است.

 

گران‌ترین کتاب‌های دنیا گران‌ترین کتاب‌های دنیا کدامند؟ +عکس

رساله درختان میوه (Traité des arbres fruitiers)
این کتاب خطی قرن هجدهمی فرانسوی توسط هنری لوئیس نوشته شده و شامل پنج جلد است که با تصویرسازی‌های دقیق پر شده است. این نسخه دست نویس در سال ۲۰۰۶، ۴.۵ میلیون دلارفروخته شد.

گران‌ترین کتاب‌های دنیا 2 گران‌ترین کتاب‌های دنیا کدامند؟ +عکس

کتاب مقدس گوتنبرگ (The Gutenberg Bible)
این اولین نسخه کتاب مقدس است که با چاپ سربی توسط یوهانس گوتنبرگ چاپ شده است. کتاب مقدس گوتنبرگ باوجود تولید انبوه، هنوز فوق العاده کمیاب و باارزش است که از قیمت ۵.۴ میلیون دلاری آن کاملا مشخص است. خریدار این نسخه یک کتابفروش بزرگ ژاپنی بود که در سال ۱۹۸۷ رکورد گرانترین کتاب خریداری شده را ثبت کرد.

گران‌ترین کتاب‌های دنیا 3 گران‌ترین کتاب‌های دنیا کدامند؟ +عکس

برگ اول کمدی، تاریخ و تراژدی (First Folio Comedies, Histories and Tragedies)
مجموعه نمایشنامه‌های ویلیام شکسپیر یکی از بهترین گنجینه‌های ادبی تاریخ هستند. از ۷۵۰ نسخه‌ای که هفت سال بعد از مرگ شکسپیر در سال ۱۶۲۳ منتشر شد، تنها ۲۲۸ نسخه باقی مانده است.

 

گران‌ترین کتاب‌های دنیا 4 گران‌ترین کتاب‌های دنیا کدامند؟ +عکس

حکایت‌های کانتربری (The Canterbury Tales)
این مجموعه داستان‌های ماندگار از قرون وسطی که توسط شاعر قرن چهاردهمی جفری چاسر (Geoffrey Chaucer) نوشته شده، در سال ۱۹۹۸ به قیمت ۷.۵ میلیون دلار فروخته شد.

بیشتر بخوانید:  فال روز شنبه 3 آبان 1399

گران‌ترین کتاب‌های دنیا 5 گران‌ترین کتاب‌های دنیا کدامند؟ +عکس

پرندگان آمریکا (Birds of America)
جان جیمز اودوبان (John James Audubon) در سال‌های ۱۸۲۷ تا ۱۸۳۸ مجموعه کتاب‌های نفیسی منتشر کرد که صد‌ها گونه پرنده آمریکای شمالی را به تصویر می‌کشد. در مجموع ۴۳۵ تصویر سازی نسخه اول پرندگان آمریکا را تشکیل می‌دهند که تنها ۱۱۹ نسخه از آن باقی مانده است. چیزی دیگری که این کتاب را ارزشمند می‌کند این است که شش گونه از پرنده‌هایی که در آن نشان داده شده، اکنون منقرض شده اند. در سال ۲۰۱۰ گرانترین نسخه پرندگان آمریکا به قیمت ۱۱.۵ میلیون دلار در لندن فروخته شد. دو نسخه دیگر هم در قرن بیستم به قیمت‌های ۸.۸ میلیون دلار در سال ۲۰۰۰ و ۷.۹ میلیون دلار در سال ۲۰۱۲ فروخته شدند.

 

گران‌ترین کتاب‌های دنیا 6 گران‌ترین کتاب‌های دنیا کدامند؟ +عکس

انجیل هنری شیردل (The Gospel of Henry the Lion)
هنری شیردل که از سال ۱۱۴۲ تا ۱۱۸۰ دوک باواریا بوده که این کتاب را سفارش داده است. متن این کتاب شاهکار است، ۲۶۶ صفحه که با ۵۰ تصویرسازی رومی پر شده که صحنه‌هایی از چهار انجیل را نشان می‌دهد. این کتاب در سال ۱۹۸۳ به قیمت ۱۱.۷ میلیون دلار فروخته شد. امروزه نسخه خطی کامل در کتابخانه‌ای در آلمان نگهداری و هر دو سال یکبار نمایش داده می‌شود.

 

گران‌ترین کتاب‌های دنیا 7 گران‌ترین کتاب‌های دنیا کدامند؟ +عکس

کتاب دعای روتچیلد (Rothschild Prayer Book)
این کتاب شامل چند دعاست که ۱۳.۴ میلیون دلار قیمت دارد. کتاب دعای روتچیلد در اوایل دهه ۱۵۰۰ گردآوری شده و ۲۵۴ صفحه دارد. در سال ۱۹۹۹ یک تاجر استرالیایی آن را خرید و به کتابخانه ملی استرالیا در کانبرا امانت داد.

گران‌ترین کتاب‌های دنیا 8 گران‌ترین کتاب‌های دنیا کدامند؟ +عکس

کتاب سرود خلیج (Bay Psalm)
کتاب سرود خلیج اولین کتابی است که در آمریکا چاپ شده است. در سال ۱۶۴۰، کتاب سرود خلیج در چاپخانه‌های کمبریج، ماساچوست منتشر شد. حدود ۱۱ نسخه از آن هنوز دست نخورده وجود دارد که در اختیار کتابخانه‌ها و دانشگاه هاست. اما یکی از آن‌ها متعلق به بازرگان آمریکایی است که در سال ۲۰۱۳ به قیمت ۱۴.۲ میلیون دلار آن را خرید.

بیشتر بخوانید:  عکس های عاشقانه زوج های رمانتیک و عاشق

گران‌ترین کتاب‌های دنیا 9 گران‌ترین کتاب‌های دنیا کدامند؟ +عکس

انجیل سنت کاتبرت (St. Cuthbert Gospel)
این نسخه جیبی انجیل یکی از اولین نمونه‌های باقی مانده صحافی غربی است. این کتاب در قرن هشتم ایجاد شده و سال‌ها در تابوت سنت کاتبرت بوده است. ابعاد این کتاب ۱۴ در ۹ سانتیمتر است. کتابخانه بریتانیا آن را ۱۰.۷ میلیون دلار خریده است.

گران‌ترین کتاب‌های دنیا 10 گران‌ترین کتاب‌های دنیا کدامند؟ +عکس

منشور کبیر یا مگنا کارتا (The Magna Carta)
مگنا کارتا منشور قرن سیزدهمی قانون انگلیس و یکی از مشهورترین متون تاریخ است. این کتاب یکی از اولین مفاهیم اساسی حقوق بشر است و قدرت پادشاه را محدود می‌کند. امروزه تنها ۱۷ نسخه از آن باقی مانده که یکی از آن‌ها به قیمت ۲۱.۳ میلیون دلار در سال ۲۰۰۷ فروخته شد.

 

گران‌ترین کتاب‌های دنیا 11 گران‌ترین کتاب‌های دنیا کدامند؟ +عکس

مستندات لستر (The Codex Leicester)
حتما نام نویسنده این کتاب را شنیده اید: لئوناردو داوینچی؛ و حتما خریدار آن را هم می‌شناسید: بیل گیتس. رکورد فعلی گرانترین کتاب تاریخ متعلق به این کتاب ۷۲ صفحه‌ای است که با یادداشت‌ها و نظریه‌های نابغه رنسانس پر شده است. در سال ۱۹۹۴ بیل گیتس آن را از یک کلکسیونر هنری به قیمت ۳۰.۸ میلیون دلار خرید.

 

گران‌ترین کتاب‌های دنیا 12 گران‌ترین کتاب‌های دنیا کدامند؟ +عکس

گران‌ترین کتاب‌های دنیا کدامند؟ +عکس

منبع:robeka.ir

مطلب پیشنهادی

بیوگرافی بهمن دان بازیگر توانمند سینما و تلویزیون

بهمن دان بازیگر سینما و تلویزیون   بیوگرافی و عکس های بهمن دان بهمن دان …