گاو پنج پای چینی که محلی ها آن را بد یمن می دانند

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,گاو پنج پای
در روستایی در چین گاوی با پنچ پا متولد شده که مردم محلی را در حیرت فرو برده است.

تصاویر منتشر شده از این گاو «جهش یافته» که حالا ۸ ماه دارد و در خانه ی کشاورزی در استان شانشی زندگی می کند، نشان می دهد یک پای اضافی بر پشت این حیوان وجود دارد.

آقای ژائو، صاحب این گاو می گوید تولد این حیوان جهش یافته او را به دردسر انداخت چون برخی همسایه هایش آن را «بد یمن» می دانند.

هفته ی گذشته گزارشی از این گاو در برنامه ای در شبکه ی استانی شانشی چین پخش شد.

طبق این گزارش گاو آقای ژائو در زمان تولدش نزدیک به ۱۰ کیلوگرم وزن داشت. تحت مراقبت های دقیق او وزن این گاو حالا به ۱۰۰ کیلوگرم رسیده است.

آقای ژائو به گزارشگر این برنامه گفت که هر چه گاوش بزرگ تر می شود پای پنجمش هم بیشتر رشد می کند و حتی وقتی به آن دست می زند تکان می خورد.

آقای ژائو همچنین از نگرانی خود گفت چرا که هر چه می گذشت افراد بیشتری از همسایه هایش از وجود این گاو باخبر می شدند و فکر می کردند این حیوان بد شانسی می آورد.

لیو بیژان، یک کارشناسی پرورش حیوانات که ساکن همان منطقه است، از روستاییان خواست وحشت زده نشوند و برای آن ها توضیح داد که این گاو به نوعی بدشکلی به نام پولیملیا دچار است.

پولیملیا یا به بیان دیگر داشتن عضو اضافه، یک اختلال به شدت نادر است.

طبق ارزیابی هایی پژوهسی در سال ۲۰۰۲، از هر ۱۰۰ هزار گوساله ای که در سرتاسر دنیا متولد می شود کمتر از ۴ تای آن ها عضو اضافه دارند.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه سالاد پنیر

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,گاو پنج پای

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,گاو پنج پای

مطلب پیشنهادی

بیوگرافی بهمن دان بازیگر توانمند سینما و تلویزیون

بهمن دان بازیگر سینما و تلویزیون   بیوگرافی و عکس های بهمن دان بهمن دان …