کشف یکی از قدیمی‌ترین آثار جنس طلا در آلمان

[ad_1]

قدیمی‌ترین آثار جنس طلا در آلمان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

باستان‌شناسان موفق به کشف اثری تاریخی شده‌اند که به عنوان قدیمی‌ترین اثر تاریخی از جنس طلا که تاکنون در جنوب غربی آلمان کشف شده است شناخته می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از لایو ساینس، باستان‌شناسان در آلمان قبر ۳۸۰۰ ساله یک زن حدودا ۲۰ ساله را کشف کرده‌اند.

باستان‌شناسان در مقبره این زن فقط یک اثر تاریخی را کشف کرده‌اند: یک شی‌ء مارپیچ از جنس طلا که احتمالا به عنوان وسیله‌ای برای تزئین مو استفاده می‌شده است.

کارشناسان این اثر را به عنوان قدیمی‌ترین اثر تاریخی از جنس طلا در جنوب غربی آلمان شناسایی کرده‌اند. این اثر تاریخی که بخش اعظمی از آن از جنس طلا است ۲۰ درصد نقره و کمتر از ۲ درصد مس و مقادیر ناچیزی پلاتین و قلع را شامل می‌شود. به گفته کارشناسان، کشف فلزهای ارزشمند متعلق به این دوره از تاریخ در جنوب آلمان بسیار نادر است.

باستان‌شناسان هیچ شواهدی از جراحت و یا بیماری در بقایای این زن کشف نکرده‌اند بنابراین دلیل مرگ او مشخص نیست. با این حال کشف این اثر تاریخی در قبر این احتمال را به وجود می‌آورد که این زن به طبقه بالایی در جامعه تعلق داشته است.

با کمک تعیین قدمت رادیوکربنی، زمان مرگ این زن بین ۱۸۵۰ پیش از میلاد تا ۱۷۰۰ پیش از میلاد تخمین زده شده است. در آن زمان هنوز سیستم نوشتاری در جنوب غربی آلمان رواج پیدا نکرده بود در نتیجه هیچ نوشته‌ای که شامل اطلاعاتی درباره هویت این زن باشد کشف نشده است.

[ad_2]
بیشتر بخوانید:  هزینه باربری با نیسان از تهران به شهرستان ؟

مطلب پیشنهادی

دستگاه بسته بندی دو توزین چیست؟ | تیم زاگرس ماشین

خرید و قیمت دستگاه بسته بندی دو توزین برای بسته بندی محصولاتی مانند نمک، شکر، …