چاپ فلت بد چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از روش‌هایی که به رشد بیشتر کسب و کارها کمک می‌کند، ارائه هدیه تبلیغاتی است که با صرف بودجه کم، می‌توان تبلیغات وسیعی برای معرفی برند انجام داد. اگر قصد دارید از هدیه تبلیغاتی برای تبلیغات خود استفاده کنید، باید نام برند و طرح لوگوی خود را بر روی آن هدیه چاپ نمایید تا اشخاص با دیدن برند با خدمات شما آشنا شوند. برای چاپ لوگو بر روی هدیه تبلیغاتی روش‌های متنوعی وجود دارد اما یکی از بهترین آن‌ها، چاپ فلت بد است.

چاپ فلت بد یا flatbed printing امکان چاپ طرح‌های با کیفیت بر روی سطوح صاف مانند سفال، شیشه، فلز، پارچه، کاشی و … را فراهم می‌سازد و به شما اجازه می‌دهد طرح‌های مورد نظر خود را به بهترین شکل ممکن بر روی وسایل چاپ کنید. دستگاه چاپ فلت بد دارای یک سطح صاف است که اجسام بر روی آن قرار می‌گیرند؛ بر روی صفحه تخت دستگاه یک هد نصب شده که می‌تواند در جهات طولی و عرضی حرکت کند. با قرار دادن یک جسم بر روی سطح تخت دستگاه و حرکت هد، طرح با رنگ‌بندی زیبا بر روی هدیه آن نقش خواهد بست.

از جمله کاربردهای چاپ فلت بد می‌توان به چاپ طرح بر روی قاب گوشی همراه، جعبه‌های هدیه چوبی و پلاستیکی، چوب، شیشه، کاشی، سرامیک، انواع محصولات چرم طبیعی و مصنوعی، سنگ و … اشاره کرد. یکی از مزیت‌های بزرگ این دستگاه، قابلیت تنظیم ارتفاع هد است. بسته به ضخامت یک جسم، قادر خواهید بود ارتفاع مناسب را با کمک هد تنظیم کنید که البته این تنظیم ارتفاع در مدل‌های جدید، به صورت خودکار انجام خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:  Toothache: Causes, Treatment Options, and Prevention Tips

مزایای چاپ فلت بد نسبت به سایر روش های چاپ

چاپ فلت بد چند مزیت قابل توجه دارد که باعث می‌شود نسبت به سایر روش‌های چاپ برتری پیدا کند و افراد زیادی ترجیح دهند از این دستگاه برای چاپ کمک بگیرند.

  • خشک کردن سریع جوهر: دستگاه چاپ فلت بد از اشعه فرابنفش برای خشک کردن جوهر استفاده می‌کند که سرعت بیشتری نسبت به سایر روش‌ها دارد. برای چاپ طرح بر روی اجسام از جوهر یو‌ وی بهره می‌برد تا در برابر اشعه فرابنفش مقاومت خوبی داشته باشد. سایر جوهرها در صورت قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش، حالت خود را از دست داده و باعث افت کیفیت کار خواهند شد. عمل چاپ تا خشک کردن طرح در روش چاپ فلت بد، کمتر از یک دقیقه زمان می‌برد و همین سرعت عمل به شما اجازه خواهد داد در مدت زمان کمی، طرح مورد نظر خود را بر روی تعداد زیادی از اجسام چاپ کنید.
  • جوهر با کیفیت: جوهر استفاده شده در دستگاه چاپ فلت بد، طول عمر بالایی داشته و به مرور زمان رنگ اولیه خود را از دست نمی‌دهد. حتی اگه سه سال از چاپ طرح بگذرد، باز هم رنگ‌های آن مانند روز اول خواهند درخشید. کیفیت بالای جوهر، باعث زیباتر شدن هدیه تبلیغاتی شما هم خواهد شد.
  • وضوح بالای تصویر چاپ شده: دستگاه چاپ فلت بد به کاربر این اطمینان را خواهد داد که جوهر در نقاط مختلف صفحه پخش نشده و تنها به طرح اولیه وفادار است. رنگ‌ها با همان کیفیت طرح و با همان ظرافت چاپ خواهند شد که نتیجه آن یک هدیه تبلیغاتی با طرحی خیره کننده خواهد بود.
  • تولید ضایعات کم: دستگاه چاپ فلت بد نسبت به سایر دستگاه‌های چاپ بر روی اجسام با فلت بد، ضایعات کمتری تولید می‌کند و با محیط زیست سازگار است.
  • قابلیت تنظیم ارتفاع: دستگاه چاپ فلت بد به شما این امکان را می‌دهد که ارتفاع هد را با توجه به ضخامت جسم تنظیم کنید و یا به صورت خودکار آن را شناسایی می‌کند. معمولا نهایت ارتفاع هد دستگاه، 22 سانتی‌متر خواهد بود.
  • تحمل وزن بالا: دستگاه چاپ فلت بد می‌تواند اجسامی با وزن 4 کیلوگرم را تحمل کند، در نتیجه از آن می‌توان برای هر وسیله‌ای استفاده کرد.
بیشتر بخوانید:  تبدیل واگن قطار قرن نوزدهم به هتلی زیبا/ تصاویر

مطلب پیشنهادی

دستگاه بسته بندی دو توزین چیست؟ | تیم زاگرس ماشین

خرید و قیمت دستگاه بسته بندی دو توزین برای بسته بندی محصولاتی مانند نمک، شکر، …