معرفی برند Levi’s و نگاهی به تاریخچه شلوار جین در سایت مدیسو

شلوار جین آبی یا شلوار لی در 20 می 1873 اختراع شد و به سرعت به محبوبیت بالایی رسید. به گزارش CNN، سالانه 450 میلیون فقط در ایالات متحده فروخته می‌شود که رقم بالایی به حساب می‌آید.

از زمان اختراع این شلوار، مدل‌های بسیاری برای دوخت آن طراحی شده است. مدل‌های مختلف دوخت، رنگ‌های مختلف، پارچه‌های مختلف و حتی مارک‌های مختلف که  بوجود آمدند این شلوار را به تکامل رساند.

تاریخچه شلوار جین

همانطور که از نام آن مشخص است، این شلوار از پارچه جین دوخته می‌شود. این لباس برای اولین بار توسط لوی اشتراوس و جیکوب دیویس در سال 1873 معرفی شد و خیلی سریع به شهرت و محبوبیت جهانی رسید.

نام آن از شهر جنوا در ایتالیا برگرفته شده که در آن از یک الیاف، پارچه‌‌ای پنبه‌ای و محکم به نام جین تولید می‌شد.

شراکت بزرگ

لوی اشتراوس در 1851، از آلمان به نیویورک آمد تا به برادرش در اداره تجارت خانوادگی محصولات خشک کمک کند. در 1853، به سانفرانسیسکو رفت تا شعبه غربی کسب و کار خانوادگی را راه اندازی کند که فروش پارچه‌های نخی یکی از آن‌ها بود. در سانفرانسیسکو با جیکوب دیلیو دیویس آشنا شد که خیاط اقلامی مانند پتوی اسب، چادر و روکش واگن بود.

یکی از مشتریان دیویس در سال 1871 به کارگاه او آمد و شلواری خواست که در برابر کارهای خشن و سخت مقاوم باشد. دیویس پارچه‌ی جین را از شرکتی به نام Levi Strauss & Co خریداری کرد و آن را با پرچ‌های مسی روی جیب‌ها تقویت کرد؛ شلوار جین آبی متولد شد

بیشتر بخوانید:  کرم‌ های خوراکی در راه سوپرمارکت‌ های اروپایی

رنگ سال 2022 پنتون + چرا پنتون رنگ سال را انتخاب می‌کند؟

رنگ سال 2022 توسط پنتون بسیار هیجان‌انگیز معرفی شد. اعلام رنگ سال جدید پنتون پس از گذراندن دو سال کرونایی بسیار هیجان‌انگیز بود. در شب هشتم دسامبر، پنتون رنگ سال جدید را با یک رویداد هنری در ArtTech نیویورک معرفی کرد.

رنگ سال 2022 پنتون

رنگ سال 2022، بسیار پری (very peri) است و نحوه تغییر زندگی ما با همه‌گیری، چگونگی گسترش خلاقیت و ادغام شدن زندگی دیجیتالی و فیزیکی بوجود امده است. در واقع رنگ بسیار پری به عنوان نمادی از راه‌های خلاقانه‌ای است که ما برای روبرویی با چالش‌های زندگیمان در پیش می‌گیریم.

این رنگ نوعی آبی با ته رنگ بنفش مایل به قرمز است و در این رنگ، احساس ثبات و امیدواری رنگ آبی، انرژی و هیجان رنگ قرمز ترکیب شده است.

نظر موسسه پنتون درباره رنگ سال

رنگ سال 2022 پنتون یک سایه جدید است. به گفته لتریس آیزمن، مدیر اجرایی و لوری پرسمن، معاون موسسه رنگ پنتون، بسیار پری رنگ احساس عدم اطمینان و محتاط بودن را می‌دهد. درواقع این رنگ بعد از پاندمی کرونا، رنگی است که آینده را با نوری جدید رو به جلو نشان می‌دهد؛ بنابراین این عدم اطمنیان و محتاط بودن بعد از دو سال تحمل کرونا کاملا قابل درک است.

سیستم تطبیق رنگ پنتون

مهمترین سیستم تطبیق رنگ در جهان، در سال 1963 در صنعت چاپ ایجاد شد. کمی بعد، پنتون به ساده‌ترین روش ممکن برای طبقه‌بندی، ارتباط و مطابقت رنگ‌ها با ارائه کاتالوگ رنگ تبدیل شد.

در کاتالوگ رنگ پنتون به هر رنگ در هر تناژ، یک عدد مخصوص داده شده تا آن را طبقه‌بندی کند. بیش از 40 سال است که پنتون به عنوان سیستم تطبیق رنگ نه تنها برای صنعت طراحی، بلکه برای تولیدکنندگان رنگ، پارچه و پلاستیک بوده است.

بیشتر بخوانید:  دستگاه بسته بندی دو توزین چیست؟ | تیم زاگرس ماشین

موسسه رنگ پنتون

این موسسه به طراحان، بازاریابان، سازندگان و برندها فرصتی برای همکاری و ایجاد حضور رنگی قوی و قدرتمندانه می‌دهد. کارشناسان و متخصصان پنتون به عنوان پیشرو در سیستم تطبیق رنگ، دانش بی‌نظیری درباره تاثیر رنگ بر طراحی و مصرف‌گرایی می‌دانند.

انتخاب رنگ سال توسط پنتون

موسسه رنگ پنتون در سال 2000، رنگ سال را به عنوان مفهوم ترند برای برندسازی، بازاریابی و جامعه خلاق به عنوان یک کل ایجاد کرد. بنابراین پنتون به عنوان پیشتاز برای همه چیزهای مرتبط با رنگ تایید شد و دسامبر هر سال با هیجان به انتظار رنگ سال هستیم.

برای خواندن ادامه مطالب به سایت مدیسو مراجعه کنید.

سایت مدیسو یک سایت تخصصی مد و زیبایی است که با انتشار مطالب به‌روز، متناسب با نیازها و بازار به معرفی سبک زندگی‌‌های متنوع می‌پردازد. مدیسو فعالیت خود را از پاییز 1400 شروع کرده است و علاوه بر مد و زیبایی به تناسب اندام و سلامتی، راهنمای خرید، اخبار سلبریتی و گردش نیز می‌پردازد.

مطلب پیشنهادی

دستگاه بسته بندی دو توزین چیست؟ | تیم زاگرس ماشین

خرید و قیمت دستگاه بسته بندی دو توزین برای بسته بندی محصولاتی مانند نمک، شکر، …