معرفی انواع چرخ گوشت صنعتی

انواع چرخ گوشت, انواع چرخ گوشت صنعتی

آشنایی با انواع چرخ گوشت صنعتی

چرخ گوشت صنعتی

چرخ گوشت صنعتی از مهمترین تجهیزات آماده سازی برای رستوران ها، کبابی ها و تمام کسب و کارهایی است که احتیاج به آماده کردن و چرخ کردن حجم زیادی از گوشت است. این چرخ گوشت صنعتی به طور کامل از استنلس استیل ضدزنگ ساخته شده است و کیفیت بالایی از سلامت و بهداشت را دارا است. چرخ گوشت صنعتی، سرعت عمل سرآشپزها را افزایش می دهد و بازدهی آشپزخانه صنعتی را به شکل چشمگیری بالا می برد.

چرخ گوشت صنعتی چیست؟

چرخ گوشت ابزاری برای چرخ کردن گوشت است؛ تا برای استفاده های گوناگون و طبخ به شکل های مختلف آماده شود. اختراع آن به قرن نوزدهم و آشپزی آلمانی برمی گردد. امروزه چرخ گوشت ها در دسته بندی های مختلف خانگی و صنعتی پیشرفت های بسیاری در طراحی و ساخت کرده اند و بسیار پر قدرت تر و ایمن تر ظاهر شده اند.

چرخ گوشت صنعتی یکی از ابزارهای ضروری است که در هر آشپزخانه فست فود، قصابی، مکان های تجاری، رستوران ها از آن استفاده می شود. چرخ گوشت های صنعتی می توانند حجم بالایی از گوشت را چرخ کنند.

چرخ گوشت های صنعتی می توانند گوشت های یخ زده، و یا تکه های بزرگ گوشت را به راحتی چرخ کنند.

چرخ گوشت صنعتی,آشنایی با چرخ گوشت صنعتی

تفاوت چرخ گوشت های صنعتی

انواع چرخ گوشت صنعتی

چرخ گوشت صنعتی انواع مختلفی را شامل می شود. از جمله چرخ گوشت صنعتی چرخ دار یا بدون چرخ. چرخ گوشت صنعتی رومیزی یا ایستاده. چرخ گوشت صنعتی یخچال دار یا بدون یخچال. تنوع در چرخ گوشت صنعتی بسیار زیاد است و این امر برای متقاضیان نوید بخش است؛ چراکه می توانند نمونه دلخواه خود را منطبق بر نیازشان بیابند.

بیشتر بخوانید:  کاشت درخت زیتون

چرخ گوشت صنعتی رومیزی

این نوع چرخ گوشت برای چرخ کردن گوشت در حجم کم استفاده می شود. چرخ گوشت های مدل 12 تا بعضی از مدل های 42 در این گروه قرار می گیرند.

چرخ گوشت صنعتی مبله

چرخ گوشت هایی که دارای پایه، کابینت زیر چرخ گوشت هستند و یا چرخ گوشت هایی که در اندازه بزرگ طراحی شده و ارتفاع زیادی دارند را چرخ گوشت صنعتی مبله می گویند. چرخ گوشت مدل 32 و 42 در این گروه قرار می گیرند.

چرخ گوشت های صنعتی براساس قیمت تمام شده و توان موتور به دو دسته تقسیم می شود: چرخ گوشت تسمه ای و چرخ گوشت گیربکسی.

چرخ گوشت صنعتی تسمه ای

از تسمه به عنوان انتقال دهنده انرژی بین موتور و قطعات داخلی استفاده می شود. از کاربردهای خوب مدل های چرخ گوشت تسمه ای این است که به راحتی می توان مواد غذایی آب دار مانند سیب زمینی و یا پیاز را به طور جداگانه و یا همراه با گوشت، چرخ کرد. این کار صدمه ای به قطعات داخلی چرخ گوشت صنعتی تسمه ای وارد نمی کند، زیرا تسمه از جنس پلاستیک است و با آب این مواد غذایی واکنش نشان نمی دهد.

چرخ گوشت صنعتی گیربکسی

در واسطه ی میان موتور و قطعاتی مانند گلویی، روده و تیغ از چرخ دنده ها و گیربکس استفاده شده است. این نوع طراحی باعث می شود تا تمام توان خروجی موتور به قسمت چرخ کردن برسد علاوه بر آن چرخ گوشت گیربکسی می تواند در قدرت ها و توان های مختلف نیز کار کند. دلیلی که سبب می شود بعضی از مشتریان تمایل به خریدن این دستگاه نداشته باشند این است که زمانی که شما از مواد غذایی آب دار مانند پیاز در این سری از چرخ گوشت ها استفاده کنید، آب این مواد وارد چرخ دنده ها و گیربکس می شود و روغن آنها را پاک می کند. پاک شدن روغن ها سبب می شود تا این مدل از چرخ گوشت بعد از مدتی به سر و صدا بیفتد و در آخر خراب شود.

شناخت چرخ گوشت, چرخ گوشت صنعتی چیست

خصوصیات چرخ گوشت های صنعتی

بیشتر بخوانید:  آشنایی بیشتر با عروس هلندی یا کوکاتیل

بهترین چرخ گوشت صنعتی بر اساس ویژگی هایی رتبه بندی می کنند که در این قسمت شما را با این ویژگی ها آشنا می کنیم :

موتور قدرتمند یکی از مهم ترین ویژگی های چرخ گوشت صنعتی است. هر چقدر توان موتور چرخ گوشت بالا باشد به همان اندازه قدرت چرخ کردن و بازدهی آن بیشتر است.

 کشور سازنده ی محصول در کیفیت آن بسیار تاثیرگذار است بهترین چرخ گوشت را اغلب کشورهای ایتالیا، فنلاند و ایران ارائه می دهد.

 میزان بازدهی چرخ گوشت یکی از نکات اصلی است که زمان خرید باید به آن توجه کنید. که بر اساس نوع فعالیت مصرف کننده تعیین می شود و افرادی که حجم کاری بالاتری دارند باید از دستگاه قدرتمندتری استفاده کنید.

 قطعات چرخ گوشت باید توسط سازنده های مطرح تولید شده باشد و مقاومت و کیفیت لازم را داشته باشند هنگام خرید دستگاه از اصل بودن قطعات مطمئن شوید.

 جنس بدنه ی چرخ گوشت باید از استیل و یا آلومینیوم آنودایز شده باشد تا از دستگاه در برابر آسیب های احتمالی و آلودگی هایی نظبر چسبندگی مواد گوشتی به آن محافظت می کند.

 قطر تیغه ی چرخ گوشت هم مهم است که باید به آن توجه داشته باشید بهترین چرخ گوشت صنعتی معمولا چرخ گوشت 32، چرخ گوشت 42، چرخ گوشت 52 است. چرخ گوشت 22 معمولا برای مصارف کم حجم و یا به عنوان چرخ گوشت خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

نحوه عملکرد جاروبرقی

جارو برقی حاوی 1 موتور می باشد که توسط برق روشن می شود نحوه عملکرد …