مضرات و خواص آب کرفس

کرفس,اب کرفس

آب کرفس کلسترول را کاهش می دهد

از خواص آب کرفس چه میدانید؟

آب کرفس منبع عالی بسیاری از مواد مغذی از جمله کلسیم، پتاسیم و ویتامین های A ، C و K هست.

گیاه کرفس:

كرفس گیاهی هست علفی، به ارتفاع 20 تا 60 سانتیمتر كه ساقه ای منشعب دارد. برگ های آن شفابخش و کلفت و گل های آن كوچک و به رنگ سفید یا سفید متمایل به سبز هست. بخت مورد استفاده این سبزی بخت های مختلف آن به ویژه ریشه و برگ آن هست. در بسیاری از مناطق ایران از جمله در سیستان، خوی و بندر عباس می روید.

دوستی با خواص آب کرفس :

آب کرفس کلسترول را کاهش می دهد. کرفس حاوی ترکیبی به نام 3-n-butylphthalide (BuPh) هست که گزارش شده هست که سبب کاهش لیپیدها می شود و سبب کاهش کلسترول بد (LDL) در جریان خون ما می شود.

 آب کرفس یک خلاف التهاب طبیعی هست. این ماده حاوی پلی استیلن هست که سبب کاهش درد مزمن مفاصل، نقرس و روماتیسم می شود. نه تنها بدن را آرام می کند بلکه عقیده بر این هست که اعصاب را نیز با خاصیت استراحت بخش آرام می کند.

 آب کرفس فشار خون را کاهش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که کرفس به عنوان یک شل کننده عضله صاف، سبب سلامت کلسیم و پتاسیم در سلول ها، سبب کاهش فشار خون می شود و سبب می شود رگ های خونی با سهولت بیشتری منبسط و منقبض شوند.

 آب کرفس به کبد کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که کرفس به کاهش چربی در کبد کمک می کند. مواد مغذی موجود در کرفس از کبد محافظت می کند و در واقع به کبد در تولید آنزیم هایی کمک می کند که چربی و سموم را از بدن بیرون می کنند.

بیشتر بخوانید:  از خواص پنیر فتا چه می دانید؟

 آب کرفس با افزایش گردش خون در روده، هضم را سلامت می بخشد. برای یبوست، نفخ، پف کردگی و نگهداری آب در بدن مفید هست، به عنوان یک ملین ملایم، طبیعی و ادرارآور عمل می کند.

 آب کرفس با عفونت مبارزه می کند. تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات موجود در کرفس حاوی خاصیت خلاف میکروبی قدرتمندی هستند که با عفونت ها مبارزه می کنند و به طور طبیعی ایمنی را تقویت می کنند. آب کرفس اسید اوریک را کاهش داده و سبب تحریک تولید ادرار می شود، به ویژه در مبارزه با عفونت های باکتریایی در دستگاه گوارش و دستگاه های تولید مثل مفید هست و به پیشگیری از عفونت ادراری، مثانه و کلیه کمک می کند.

خواص آب کرفس,آب کرفس

خلاف سرطان بودن از فواید آب کرفس می باشد

 آب کرفس حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات خلاف سرطان هست. کرفس حاوی یک فلاونوئید به نام آپیژنین هست که نشان داده سلولهای سرطانی را از بین می برد . پلی استیلن های موجود در کرفس حاوی ترکیبات محافظتی شیمیایی هستند که ضمن تقویت ایمنی به کاهش سمیت کمک می کنند و به کندی رشد سلول های پرش یافته کمک می کنند.

 آب کرفس قلیایی هست. در واقع کرفس یکی از قلیایی ترین غذاهایی هست که می توانید مصرف کنید! تحقیقات نشان می دهد که یک رژیم قلیایی طول سن را طولانی می کند و از بیماری های مزمن پیشگیری می کند.

 آب کرفس بینهایت مغذی هست. کرفس حاوی مواد معدنی و ویتامین های ضروری مشابه فولات ، پتاسیم ، ویتامین B6 ، ویتامین K و ویتامین C. یک نوشیدنی عالی برای پوست هست. لوتئولین موجود در کرفس از داخل پوست محافظت می کند و از صدمه ناشی از اشعه ماوراء بنفش پیشگیری می کند. برخی از خواص درمانی پوست کرفس سوگند می خورند و می گویند که به پاکسازی شرایط پوستی مشابه پسوریازیس و آکنه کمک کرده هست.

بیشتر بخوانید:  خواص و مضرات روغن ذرت، روغنی گیاهی

 بینهایت آبرسان

آب کرفس بیشتر از آب تشکیل شده هست و ممکن هست به شما در ماندن آبرسان کمک کند.

ماندن هیدراته (آب) برای بدن بینهایت حیاتی هست، اما بسیاری از افراد به اندازه کافی مایعات در روز دریافت نمی کنند. هیدراتاسیون مناسب به مدیریت فشار خون، دمای بدن، عملکرد مغز، تحویل مواد مغذی، دفع آشغال و سلامت کلیه کمک می کند.

مضرات کرفس,آب کرفس مضرات

از خاصیت آب کرفس آبرسانی زورمند آن می باشد

آلرژی غذایی

برخی از افراد ممکن هست به کرفس آلرژی داشته باشند، که می تواند سبب بروز علائمی از جمله واکنش های پوستی، ناراحتی در هضم و مشکلات تنفسی شود.

در موارد نادر، شخص گرفتار به آلرژی کرفس ممکن هست آنافیلاکسی (شوک آلرژی) واکنش آلرژیک بالقوه کشنده را تجربه کند.

هر کسی که هر یک از علائم زیر آنافیلاکسی را تجربه کرده هست، باید به دنبال فوریت های پزشکی باشد:

– در نفس کشیدن مشکل دارد

– کهیر یا تورم

– سفتی در گلو

– کوفتگی

– حالت تهوع ، استفراغ یا اسهال

– درد شکم

– ضربان قلب سریع

– فشار خون پایین

– سرگیجه یا غش

– ایست قلبی

خاصیت آب کرفس,مضرات آب کرفس

از مضرات کرفس و آب کرفس سبب افت فشار خون می شود

هشدارها و مضرات آب کرفس :

استفاده روزانه از آب کرفس به هیچ عنوان به افراد توصیه نمی شود چرا که کرفس از سبزی هایی هست که (اگزالات) بسیاری دارد و تجمع اگزالات در بدن، به خصوص در افرادی که کلیه و مثانه سنگ ساز دارند، می تواند سبب به وجود آمدن یا بزرگ تر شدن سنگ های اگزالاته شود.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با خواص شگفت انگیز هسته آووکادو

دریافت بیش از اندازه اگزالات عاملی مهم در از بین رفتن عناصر 2 ظرفیتی مشابه کلسیم، روی، فسفر، منیزیم و منگنز هست که برای بدن بینهایت ضروری هستند و کمبود آنها نیز بینهایت خطرناک هست.

اختلال در عمل عمل :

مصرف کرفس یا آب کرفس می تواند روی سیستم عصبانی مرکزی تاثیر بگذارد. این نگرانی وجود دارد که کرفس همراه با داروهای بیهوشی، حین و بعد عمل سبب کاهش بیش از حد سرعت سیستم عصبانی مرکزی شود. لذا توصیه می شود 2 هفته قبل از عمل عمل از مصرف زیاد کرفس خودداری نمایید.

افت شدید فشار خون :

همانطور که در خواص آب کرفس ذکر شد، کرفس سبب کاهش فشار خون می شود پس کسانی که همیشه فشار پایینی دارند باید بیشتر مراقب باشند تا گرفتار افت شدید فشار خون نشوند.

روش تهیه آب کرفس :

بهترین و آسان ترین روش برای تهیه ی آب کرفس، استفاده از آبمیوه گیری هست که آب آن را بگیرید و میل کنید.

عرق کرفس:

روش دیگر مصرف کرفس به صورت عرق کرفس هست. عرق کرفس یکی از مشتقات کرفس می باشد که از ساقه و برگ آن استفاده شده هست و طی فرآیندی عصاره آن گرفته شده و با آب ترکیب شده و معجون مفیدی را می دهد که می توان برای مصرف بهتر آن، همراه با دیگر میوه ها و گیاهان مصرف کرد و آن را در پختن غذاهای دیگر نیز مورد استفاده قرار داد تا اثربخشی بالاتری داشته باشد.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

خواص سیب زمینی بنفش + روش مصرف

سیب زمینی بنفش چیست خواص تعجب انگیز سیب زمینی بنفش برای سلامتی سیب زمینی بنفش …