فواید و مضرات بادام زمینی

[ad_1]

1609281551 robeka.ir فواید و مضرات بادام زمینی

بادام زمینی پر از چربی های سالم و پروتئین مرغوب است

بادام زمینی، از نظر غنای پروتئینی، زیر گروه حبوباتی مثل، نخود، عدس و لوبیا می باشد و از این نظر می توان گفت جزو آجیل ها نیست. بادام زمینی، منبع خوب انرژی است. 100 گرم بادام زمینی حاوی 50 گرم چربی، 16 گرم کربوهیدرات است.
بادام زمینی سرشار از پروتئین، چربی و مواد مغذی مختلف سالم است. مطالعات نشان می دهد که بادام زمینی حتی ممکن است برای کاهش وزن مفید باشد و با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط است.

این مقاله همه چیزهایی را که باید در مورد بادام زمینی بدانید به شما می گوید.

ارزش غذایی بادام زمینی :
در اینجا حقایق تغذیه ای برای 3.5 اونس (100 گرم) بادام زمینی خام آورده شده است:
کالری: 567
آب: 7٪
پروتئین: 25.8 گرم
کربوهیدرات: 16.1 گرم
شکر: 4.7 گرم
فیبر: 8.5 گرم
چربی: 49.2 گرم
امگا 3 : 0 گرم
امگا -6: 15.56 گرم
ترانس: 0 گرم

بادام زمینی پر از چربی های سالم و پروتئین مرغوب است. آنها همچنین کالری نسبتاً بالایی دارند.

1609281553 robeka.ir فواید و مضرات بادام زمینی

بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین است

چربی موجود در بادام زمینی :
بادام زمینی پرچرب است. در واقع ، آنها به عنوان دانه های روغنی طبقه بندی می شوند. بخش زیادی از برداشت بادام زمینی جهان برای تهیه روغن بادام زمینی (روغن آراشیس) استفاده می شود. میزان چربی بین 44-56 ranges است و عمدتا از چربی های اشباع نشده و غیر اشباع تشکیل شده است، که بیشتر آنها از اسیدهای اولئیک و لینولئیک تشکیل شده است.

پروتئین بادام زمینی :
بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین است. میزان پروتئین از 22 تا 30 درصد از کل کالری آن است و بادام زمینی منبع بزرگی از پروتئین گیاهی است. فراوان ترین پروتئین موجود در بادام زمینی ، آراشین و کوناراچین می تواند برای بعضی افراد به شدت حساسیت زا باشد و باعث واکنش های تهدید کننده زندگی .
بادام زمینی منبع فوق العاده خوبی برای پروتئین است. به خاطر داشته باشید که برخی افراد نسبت به پروتئین بادام زمینی حساسیت دارند.

بیشتر بخوانید:  عکس های خانوادگی شقایق فراهانی

کربوهیدرات در بادام زمینی :
بادام زمینی کم کربوهیدرات است. در حقیقت ، میزان کربوهیدرات فقط حدود 13 تا 16٪ از وزن کل است. کمبود کربوهیدرات و سرشار از پروتئین ، چربی و فیبر ، بادام زمینی از شاخص قند خون بسیار کمی (GI) برخوردار است. بادام زمینی کم کربوهیدرات است. این باعث می شود آنها برای رژیم های غذایی مناسب برای افراد مبتلا به دیابت انتخاب خوبی باشند.

ویتامین ها و مواد معدنی بادام زمینی :
بادام زمینی منبع عالی ویتامین ها و مواد معدنی متنوعی از جمله:
بیوتین: بادام زمینی یکی از غنی ترین منابع رژیم غذایی بیوتین است که در دوران بارداری بسیار مهم است.

مس: یک ماده معدنی در رژیم غذایی ، مس اغلب در رژیم های غربی کم است. کمبود ممکن است اثرات سوء بر سلامت قلب داشته باشد.

نیاسین: نیاسین که به عنوان ویتامین B3 نیز شناخته می شود ، عملکردهای مهم مختلفی در بدن شما دارد. این به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کند.

فولات : بادام زمینی همچنین به عنوان ویتامین B9 یا اسید فولیک شناخته می شود ، فولات عملکردهای اساسی بسیاری دارد و به خصوص در دوران بارداری بسیار مهم است.

منگنز : منگنز در آب آشامیدنی و بیشتر غذاها یافت می شود.

ویتامین E: یک آنتی اکسیدان قدرتمند ، این ویتامین اغلب در مقادیر زیادی در غذاهای چرب یافت می شود.

تیامین یکی از ویتامین های B : تیامین به عنوان ویتامین B1 نیز شناخته می شود. این به سلولهای بدن کمک می کند تا کربوهیدرات ها را به انرژی تبدیل کرده و برای عملکرد قلب ، عضلات و سیستم عصبی شما ضروری است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی وین دیزل + عکس های خانوادگی

فسفر : بادام زمینی منبع خوبی از فسفر است ، ماده معدنی که در رشد و نگهداری بافت های بدن نقش اساسی دارد.

منیزیم : یک ماده معدنی ضروری رژیم غذایی با عملکردهای مهم مختلفی ، به اندازه کافی منیزیم از بیماری قلبی محافظت می کند.

1609281555 robeka.ir فواید و مضرات بادام زمینی

خوردن بادام زمینی و همچنین انواع دیگر آجیل ها ممکن است در برابر بیماری های قلبی محافظت کنند

سایر ترکیبات گیاهی
بادام زمینی حاوی ترکیبات گیاهی مختلفی است. اینها شامل آنتی اکسیدان ها ، مانند اسید کوماریک و رسوراترول و همچنین مواد مغذی مانند اسید فیتیک است.

خواص بادام زمینی:
کاهش وزن : بادام زمینی با توجه به حفظ وزن بسیار مورد مطالعه قرار گرفته است. با وجود چربی و کالری زیاد ، به نظر نمی رسد بادام زمینی در افزایش وزن نقش دارد. در حقیقت ، مطالعات مشاهده ای نشان داده اند که مصرف بادام زمینی ممکن است به حفظ وزن سالم و کاهش خطر چاقی شما کمک کند.

سلامت قلب : بیماری قلبی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. مطالعات مشاهده ای نشان می دهد که خوردن بادام زمینی و همچنین انواع دیگر آجیل ها ممکن است در برابر بیماری های قلبی محافظت کنند. قابل ذکر است که بادام زمینی حاوی تعدادی ماده مغذی سالم از نظر قلبی است.

پیشگیری از سنگ کیسه صفرا : سنگهای صفراوی تقریباً 10 تا 25٪ از بزرگسالان در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهند. دو مطالعه مشاهده ای نشان می دهد که مصرف مکرر بادام زمینی ممکن است خطر سنگ کیسه صفرا را در مردان و زنان کاهش دهد. از آنجا که بیشتر سنگهای صفراوی تا حد زیادی از کلسترول تشکیل شده اند ، اثر کاهش دهنده کلسترول بادام زمینی ممکن است علت آن باشد.

بیشتر بخوانید:  عکسهای ریحانا زن سال 2009

1609281558 robeka.ir فواید و مضرات بادام زمینی

مسمومیت جدی با آفلاتوکسین می تواند منجر به نارسایی کبد و سرطان کبد شود

عوارض جانبی بادام زمینی :
گذشته از آلرژی ، خوردن بادام زمینی با عوارض جانبی زیادی همراه نیست.
هنوز نگرانی های بهداشتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.
مسمومیت با آفلاتوکسین :
بادام زمینی بعضی اوقات می تواند آلوده به گونه ای از قالب (آﺳﭙﺮژﻳﻠﻮس ﻓﻼووس) باشد که آفلاتوکسین تولید می کند. علائم اصلی مسمومیت با آفلاتوکسین شامل از بین رفتن اشتها و تغییر رنگ زرد چشم ها (یرقان) است که از علائم بارز مشکلات کبدی است.
مسمومیت جدی با آفلاتوکسین می تواند منجر به نارسایی کبد و سرطان کبد شود.
خطر آلودگی آفلاتوکسین بستگی به نحوه نگهداری بادام زمینی دارد. خطر با شرایط گرم و مرطوب خصوصاً در مناطق استوایی افزایش می یابد.
با خشک شدن صحیح بادام زمینی پس از برداشت محصول و پایین نگه داشتن دما و رطوبت در حین ذخیره ، می توان از آلودگی آفلاتوکسین به طور موثر جلوگیری کرد.

آلرژی بادام زمینی :
بادام زمینی یکی از رایج ترین آلرژن های غذایی است. تخمین زده می شود که آلرژی به بادام زمینی تقریبا 1٪ آمریکایی ها را تحت تأثیر قرار دهد. آلرژی بادام زمینی به طور بالقوه تهدید کننده زندگی است و بادام زمینی گاهی اوقات شدیدترین آلرژن محسوب می شوند.
افراد مبتلا به این حساسیت باید از همه بادام زمینی و محصولات بادام زمینی خودداری کنند.

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

بیوگرافی بهمن دان بازیگر توانمند سینما و تلویزیون

[ad_1] بهمن دان بازیگر سینما و تلویزیون   بیوگرافی و عکس های بهمن دان بهمن …