تحصیل در استرالیا | فرصت دریافت بورسیه‌ها و تحصیل رایگان در این کشور پیشرفته

تحصیل در کشور استرالیا در مقاطع مختلف

در سال‌های گذشته همواره شاهد این موضوع بوده‌ایم که ایرانیان قصد دا‌شته‌‌اند تا برای تحصیل در کشورهای خارجی اقدام کنند. یکی از کشورهایی که نام آن بارها به ذهن متقاضیان تحصیل در کشورهای خارجی می‌رسد، استرالیا است. کشور استرالیا، یکی از کشورهای پیشرفته جهان در عرصه علم و دانش است که دانشگاه‌ها و مدارس آن همواره در جایگاه بالای علمی قرار دارند. از این رو در ادامه این مطلب قصد داریم تا به بررسی جوانب مختلف تحصیل در این کشور بپردازیم.

چرا استرالیا را برای تحصیل انتخاب کنیم

مدارس و دانشگاه‌های کشور استرالیا از جایگاه علمی بالایی برخوردار هستند. از این رو، مدارک تحصیلی که به دانشجویان ارائه می‌دهند هم از اعتبار بین‌المللی بالایی برخوردار است. به همین خاطر، اگر شما در دانشگاه‌ها و مدارس استرالیا فارغ‌التحصیل شوید، مدرک تحصیلی شما در کشورهای مختلف مورد تایید خواهد بود و نیازی به معادل‌سازی ندارید.

شما با اخذ ویزای تحصیلی کشور استرالیا می‌توانید به راحتی برای خانواده خود هم ویزای همراهی دریافت کنید. این ویزا به همسر و فرزندان زیر 18 سال شما این امکان را می‌دهد که بتوانند تا پایان اقامت تحصیلی شما، در استرالیا حضور داشته باشند. ویزای همراهی خانواده در کشور استرالیا به همسر این امکان را می‌دهد تا بتواند در این کشور تا مدت زمان اقامت خود، مانند یک شهروند کار کند.

فرصت تحصیل رایگان در استرالیا با دریافت بورسیه

آیا می‌توان تحصیل رایگان در استرالیا را تجربه کرد؟ بسیاری از مدارس و دانشگاه ‌های کشور استرالیا رایگان نیستند. اما شما می‌توانید در صورت دریافت بورسیه تحصیلی، هزینه‌های خود را تا حد قابل قبولی کاهش دهید. در نظر داشته باشید که بورسیه‌های تحصیلی می‌توانند هزینه‌های مختلفی از تحصیل شما در استرالیا را پوشش دهند که این هزینه‌ها بر اساس میزان توانایی‌های شما تعیین می‌شوند.

بیشتر بخوانید:  قیمت عمده کاور لباس

تحصیل در مدارس کشور استرالیا با کیفیت بالای آموزشی

مدارس کشور استرالیا همواره جایگاه علمی و رفاهی بالایی را در میان مدارس دنیا داشته‌اند. در مدارس این کشور، طول دوره تحصیل از اول دبستان تا پیش‌دانشگاهی 13 سال است و دانش‌آموزان موظف هستند تا سن 16 سالگی را به تحصیل مشغول باشند. در این کشور انواع مدارس دولتی و غیر انتفاعی وجود دارند. تفاوت اصلی میان این دو مدرسه، در میزان شهریه و امکانات رفاهی و آموزشی است.

مدارس غیر انتفاعی کشور استرالیا انواع سالن‌های ورزشی را در اختیار داشنجویان قرار می‌دهند. همچین آزمایشگاه‌های متنوعی نیز در مدارس و دانشگاه‌های این کشور وجود دارند که هر درس در صورت نیاز، آزمایشگاه اختصاصی خود را خواهد داشت.

اگر به مختلط بودن مدارس کشور استرالیا حساس هستید، اشاره به این موضوع خالی از لطف نیست که برخی از مدارس کشور استرالیا، مدارس دینی از دو نوع کاتولیک یا اسلامی هستند. از این رو، اگر زمانی نیاز داشتید تا مدارس تک جنسیتی را انتخاب کنید، می‌توانید به سراغ این نوع از مدارس در استرالیا بروید.

تحصیلات متوسطه در کالج‌های استرالیا با مدارک معتبر

کشور مهاجرپذیر استرالیا به ایرانیان این امکان را می‌دهد تا بتوانید تا سن 18 سالگی، در کالج‌های این کشور به تحصیل بپردازید. کالج‌ های کشور استرالیا دانش‌آموزان را از سن 15 الی 18 سالگی پذیرش می‌کنند. با تحصیل در کالج های استرالیا شما مدرک فاندیشن را دریافت می‌کنید که با داشتن این مدرک، ورود شما به دانشگاه‌های این کشور بسیار آسان‌تر از قبل می‌شود.

تحصیل در مقاطع دانشگاهی در استرالیا

تحصیل در دانشگاه های استرالیا به چه صورت است؟ آیا ایرانیان می‌توانند برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور اقدام کنند؟ مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد در استرالیا  و دکترا در دانشگاه‌های کشور استرالیا ارائه می‌شوند که برای تحصیل در مقطع کارشناسی 4 سال زمان لازم است.

بیشتر بخوانید:  گیربکس اتوماتیک چیست؟ علت خرابی گیر بکس اتوماتیک

اگر ایرانیان قصد تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را دارند، باید این نکته را در نظر داشته باشند که تسلط به زبان انگلیسی در این دانشگاه‌ها الزامی است. دانشگاه‌های کشور استرالیا در مقاطع تحصیلی مختلف میزان تسلط خاصی را از دانشجویان می‌خواهند که این میزان بر اساس آزمون آیلتس تعیین می‌شود؛ به عنوان مثال، اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های کشور استرالیا آن هم در مقطع کارشناسی را دارید، باید نمره آزمون آیلتس شما حداقل 6 باشد.

در نظر داشته باشید که شروط دیگری هم برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته شده است. دانشجویانی که قصد تحصیل کارشناسی در استرالیا را دارند، باید معدل مقطع تحصیلی گذشته آن‌ها حداقل 15 باشد. اما اگر معدل شما به این حد نیست، جای نگرانی وجود ندارد. شما می‌توانید ابتدا در دوره‌های فاندیشن که در کالج‌های این کشور ارائه می‌شوند ثبت نام کنید و پس از گذراندن این دوره‌ها می‌توانید در صورت برخورداری از شرایط لازم، در دانشگاه‌های استرالیا ثبت نام کنید.

معرفی برترین دانشگاه‌ها و مدارس استرالیا

اگر قصد تحصیل در کشور استرالیا را دارید، بد نیست کمی هم درباره برترین دانشگاه‌ها و مدارس این کشور اطلاعاتی کسب کنید. برای آن دسته از ایرانیان متقاضی مهاجرت تحصیلی پیش از دانشگاه می‌توان گفت که برخی از مدارس برتر این کشور عبارتند از: مدرسه جیمز روز، راهنمایی نوردرن بیچز، دبیرستان پسرانه سیدنی، دبیرستان دخترا سیدنی شمالی، دبیرستان دخترانه سیدنی و دبیرستان پسرانه سیدنی شمالی.

اگر قصد دارید تا کشور استرالیا را برای تحصل در مقاطع تحصیل دانشگاه انتخاب کنید، از جمله دانشگاه‌های برتر این کشور می‌توان دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه سیدنی، دانشگاه ملبورن، دانشگاه نیوولز، دانشگاه کویینزلند، دانشگاه موناش، دانشگاه استرالیا غربی و دانشگاه آدلاید اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:  دورهمی و خوشگذرانی در ویلاهای لوکس اطراف تهران

اگر ما در این بخش برخی دانشگاه‌های استرالیا را معرفی کردیم، به این معنا نیست که دانشگاه‌های دیگر این کشور جایگاه علمی بالایی ندارند، بلکه تمام دانشگاه‌های استرالیا، از دانشگاه‌های برتر جهان هستند؛ اما دانشگاه‌ها و مدارسی که معرفی شدند، در میان بقیه از جایگاه بالاتری برخوردار هستند.

با خدمات اسمارت اپلای به تحصیل در استرالیا بیاندیشید

استرالیا یکی از کشورهایی است که هر سال بسیاری از ایرانیان آن را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می‌کنند. اما روند اخذ اقامت تحصیلی کشور استرالیا می‌تواند کمی پیچیده باشد و دردسرهای خاص خود را داشته باشد. از این رو بهتر است از خدمات یک آژانس مهاجرتی مجرب در این زمینه مانند اسمارت اپلای استفاده کنید.

آژانس مهاجرتی اسمارت اپلای با چندین سال سابقه درخشان در زمینه انواع روندهای مهاجرتی، می‌تواند کلید طلایی شما برای اخذ اقامت تحصیلی کشور استرالیا باشد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، همین حالا با کارشناسان اسمارت اپلای تماس بگیرید.

مطلب پیشنهادی

دستگاه بسته بندی دو توزین چیست؟ | تیم زاگرس ماشین

خرید و قیمت دستگاه بسته بندی دو توزین برای بسته بندی محصولاتی مانند نمک، شکر، …