بیوگرافی داریوش موفق

عکس بیوگرافی داریوش موفق از داریوش مواک

داریوش موفق هنرمند تلویزیون و تئاتر در سال 1348 در تهران به دنیا آمد. او در سریال کاتون به کارگردانی تینا پاکلوان نقش کارگی را بازی کرد. پس از فارغ التحصیلی موفق از رشته گرافیک، وارد دانشگاه تهران شدم و در رشته تئاتر تحصیل کردم. اما تحصیلات خود را در این رشته به پایان نرساند و موفق به اخذ مدرک علمی نشد. او فعالیت در عرصه تئاتر را از سنین پایین آغاز کرد و به یکی از موفق ترین هنرمندان تئاتر سال های اخیر تبدیل شده است.

فیلم شناسی داریوش موفق

داریوش موفق اولین حضور سینمایی خود را با ایفای نقش در سال ۱۳۹۵ در فیلم هملت شازده کوچولو دانمارک به کارگردانی رضا بابک انجام داد. ایفای نقش در این فیلم نسبت به دیگر بازی های او مانند سریال مزیتی نداشت، اما تجربه خوبی برای او بود.او در این فیلم با هنرمندانی چون لیلی رشیدی، جمشید جهان زناد، بهرام شاه محمد لو و پرست گرستانی همبازی شد.یکی از کارهای خاص این هنرمند این است که در دوران بازیگری هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است اما مانند اکثر کارهایش از جمله 70 درصد کارهایش بهتر است خود را هنرمند بدانی. 29 درصد کار او در تلویزیون است.داریوش موفق در 5 فیلم در مقطع تحصیلی خود به نام های فیلم، مرگ فروشنده، باغ آلبالو، هملت و فیلم شازده کوچولو، هملت و به علاوه دو فیلم تلویزیونی حضور داشته است. او در سریال «ما فرشته نیستیم» و سریال هشت بهشت ​​حضور داشته است.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی آلون افشار خواننده جوان پاپ ایرانی

کاری تلویزیونی از داریوش مبفک

داریوش موفق در سال 1392 در سینما و تلویزیون بسیار موفق بود و در تولیدات مهمی ایفای نقش کرد. او در سه فیلم و سریال مهم بازی کرد که به او کمک کرد تا محبوبیت بیشتری کسب کند. از جمله کارهای مهمی که او اجرا کرد می توان به «ما فرشته نیستیم، فلورا سام»، «اشت بهشت ​​سعید علم بورن» و «مرگ نایاب فروشنده برهانی مرند» اشاره کرد. سریال We Are Not Angels یکی از آثار کلیدی این هنرمند به حساب می آید.او در این سریال که در سال 1392 تولید شد، نقش کلیدی ایفا کرد و با مهارت هایش در بین مردم شناخته شد و توانست به مخاطبان تلویزیون معرفی شود.این هنرمند در سال 93 علاوه بر بازی در سریال «ما فرشته نیستیم» در سریال «هشت بهشت» نیز به ایفای نقش پرداخت. این بار با هنرمندانی چون سعید علم کارگردان سریال، فرهاد بشارتی، فرجولا گل سفیدی، علیرضا جعفری و مهدی ساکی همکاری می کند. داریوش موفق در طول این سال ها با هنرمندان زیادی کار کرده است، اما بیشتر از همه با لیلی رشیدی کار کرده است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی آرام جعفری

سریال هاتون

داریوش موفق در سریال خاتون به کارگردانی تینا پاک روان نقش قرقی را بازی کرد. یکی از سریال های جدید تینا پاک روان، این سریال درام اجتماعی است که در زمان اشغال ایران توسط متفقین در دهه 1320 اتفاق می افتد. قهرمان این سریال زنی مستقل و قوی است که در طول زمان با مشکلات مختلفی روبرو می شود. داریوش موافک در این سریال نگار جواهریان، مرجان متقی، بابک حمیدیان، شبنم مقدمی، رضا ببودی، اشکان خطیبی، ستاره پسیانی، علی هروتن، مهتاب تجارتی، غزل شاکری و مهران مقدمی با هنرمندانی چون مدیری… یک نقش.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی Sobha Shrafferty, Sobha Shrafferty, Instagram

جایزه داریوش مبفک

این هنرمند در سال 1366 برنده جایزه بازیگری جشنواره تئاتر فاضل برای سریال یک شب در آوینیون و همچنین جایزه اول بازیگری جشنواره تئاتر دانشجویی شد.

ویرایش: بخش بیوگرافی هنرمند روبکا

.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه مهراب قاسم‌خانی نویسنده، طراح و بازیگر

زندگی‌نامه مهراب قاسم‌خانی مهراب قاسم‌خانی نویسنده، طرح‌ریز و هنرمند مهراب قاسم‌خانی نویسنده و طرح‌ریز صحنهٔ …