انتخاب اکسسوری زنانه مناسب

یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر تیپ و استایل خانم ها اکسسوری ها هستند، چرا که استفاده مناسب و به جا از آن ها سبب می شود تا استایل شما از دیگران متمایز شده و به طور خاصی در دید سایر افراد جلوه کنید، در همین حال استفاده بی رویه و غلط از اکسسوری بر استایل شما تاثیر منفی می گذارد.

پس شما باید با انواع اکسسوری و شیوه های ست کردن آن ها به خوبی آشنا باشید تا بتوانید با خرید اکسسوری، از آن ها بهترین بهره را ببرید.

تعریف اکسسوری

به لوازم جانبی مانند عینک های آفتابی، ساعت ها، دست بند ها و این چنین لوازمی اکسسوری گفته می شود.

از این لوازم به عنوان مکمل تیپ شما بهره گرفته می شود و در صورتی که در انتخاب، بین اکسسوری و سایر پوشش ها، ظرافت و هوشمندی به خرج دهید، می توانید تیپ و استایل جذاب و زیبایی را برای خود رقم بزنید.

نکات قابل توجه در انتخاب اکسسوری

به صورت کلی رنگ ها، شکل اندام، سبک پوشش و سلیقه شخصی شما نکاتی هستند که در خرید اکسسوری مطرح می شوند و چنانچه قصد استفاده از هر نوع اکسسوری را دارید، باید به دقت تمام نکات را رعایت کنید که در ادامه به صورت کامل آن ها را ذکر می کنیم.

الف) متناسب بودن فرم بدن با اکسسوری: برای مثال اگر شما دارای گردن بلندی هستید می توانید که از گردن بند هایی حجیم تر و بزرگ تر استفاده کنید.

اما اگر گردن کوتاهی دارید توصیه می شود که از گرد بند های ظریف تری استفاده کنید، همچین اگر الگوی بدنی شما گلابی شکل است توصیه می شود تا از سبک کلاسیک برای انتخاب نوع پوشش خود بهره ببرید.

بیشتر بخوانید:  مراحل اخذ ویزای ترکیه و مدارک موردنیاز آن

ب) توجه به انتخاب رنگ مناسب: ست کردن رنگ اکسسوری با رنگ دیگر پوشش های شما یک روش بسیار هوشمندانه است.

برای مثال چنانچه لباس شما یاسی رنگ است می توانید از اکسسوری های به رنگ یاسی استفاده کنید، همچنین اگر عمده پوشش شما سیاه یا سفید است می توانید از اغلب رنگ ها برای ست کردن اکسسوری استفاده کنید که ما رنگ های شاداب را به شما توصیه می کنیم.

همچنین می توان در ست کردن اکسسوری از شیوه ست کردن تضاد رنگ ها استفاده کرد.

ج) در استفاده از اکسسوری زنانه زیاده روی نکنید: به شما توصیه می کنیم تا هرگز از تعداد 4 اکسسوری بزرگ استفاده نکنید به ویژه اگر شما دارای اندام کوچکی هستید، باعث می شود که در حجم‌ انبوه اکسسوری ها محو شوید .

همچنین اگر در تعداد بالایی از اکسسوری استفاده می کنید به متناسب بودن آن ها با هم نیز دقت کنید.

د) رعایت تعادل بین اکسسوری و سایر پوشش ها: توجه نمایید که در صورتی که لباس های شما نقش و نگار های شلوغی دارد، از اکسسوری هایی که طرح های زیادی دارند استفاده نکنید و اگر لباس شما ساده و تک رنگ بود از اکسسوری های شلوغ استفاده کنید.

همچنین در صورتی که لباس شما دارای یقه های بلند است، از شال و روسری بزرگ استفاده نکنید. همین طور اگر به اکسسوری های با نقش و نگار سنتی علاقه دارید، حتما آن ها را با لباس های ساده و با رنگ خنثی ست کنید.

ه) متناسب بودن اکسسوری ها با سبک پوشش شما: شما برای امور مختلف، انواع مختلفی از پوشش را انتخاب می کنید؛ استایل های مجلسی، اسپرت، کاری و روزمره از جمله انواع استایل ها هستند که در این جا مهم است که اکسسوری هایی که استفاده می کنید با تیپ شما متناسب باشند.

بیشتر بخوانید:  پیرزن هفتاد ساله، پدیده وزنه برداری شد

معرفی چند اکسسوری زنانه

1) انگشتر: انگشتر ها نوعی اکسسوری هستند که در مدل ها، قیمت ها، جنس ها و ابعاد مختلفی تولید می شوند و شما می توانید از آن ها استفاده کنید.

مهم ترین نکته در انتخاب انگشتر، متناسب بودن آن با اندازه و رنگ پوست دست شما است؛ مثلا اگر انگشت های دست شما کوتاه هستند، از انگشتر های باریک استفاده کنید.

شما همچنین می توانید از چند انگشتر بر روی یک دست استفاده کنید و با توجه به نوع استایل و سبک پوشش خود، مدل خاصی از انگشتر ها را انتخاب کنید.

2) کمربند: در سال های دور از کمربند فقط برای ثابت نگه داشتن پوشش پایین تنه استفاده می شد، اما امروزه به عنوان یک اکسسوری، تاثیر بسیاری در دنیای مد و اکسسوری دارد و به شما کمک می کند تا جذاب تر دیده شوید.

کمربند را می توان با لباس های جین و تیپ اسپرت و یا حتی با لباس های بلند استفاده کرد.

3) شال و روسری: شال و روسری نیز از جمله اکسسوری هایی هستند که علاوه بر حفظ حجاب، تاثیر بسیاری بر زیبایی و جذابیت شما می گذارند و می توانید آن ها را در طرح ها و رنگ های مختلف تهیه کرده و با لباس های خود به شیوه های مختلف ست کنید.

4) عینک آفتابی: عینک آفتابی از جمله رایج ترین اکسسوری های موجود هست که علاوه بر کمک به حفظ سلامتی چشم هایتان، تاثیر بسزایی در زیبایی چهره شما دارند.

عینک های آفتابی در مدل ها و قاب های مختلفی مانند قاب گرد یا گربه ای و در رنگ های مختلفی موجود هستند که می توانید متناسب با سبک پوشش خود، آن ها را استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) آیین ملی و مذهبی گل غلتان

5) گوشواره: گوشواره ها نیز نوعی اکسسوری زنانه هستند که در طرح های مختلفی مانند منگوله ای، میخی و چسبان تولید می شوند.

گوشواره ها از جنس های مختلفی ساخته می شوند که برخی از آن ها گران قیمت هستند. نکته قابل توجه در انتخاب گوشواره، تناسب بین رنگ و اندازه مو، همچنین رنگ و فرم صورت و همچنین سایر پوشش های شما است.

به عنوان مثال برای صورت های گرد، گوشواره های کشیده مناسب بوده و برای صورت های کشیده، گوشواره های گرد بیش تر جلوه می کنند.

6) کیف دستی: یکی دیگر از گزینه های شما برای خرید اکسسوری، کیف های دستی می باشند. بسیاری از خانم ها به استفاده از کیف های دستی نیاز دارند که می توانند از انواع و رنگ های مختلف کیف های دستی بر حسب نیاز شان استفاده کنند.

به عنوان مثال برای رفتن به محل کار به کیف های بزرگ و جا دار نیاز دارند در حالی که برای رفتن به رستوران و صرف شام می توانند از کیف های کوچک تری استفاده نمایند که متناسب با تیپ آن ها، ست می شوند.

7) ساعت مچی: ساعت های مچی یکی از متنوع ترین انواع اکسسوری موجود در بازار می باشند.

این ساعت ها در طرح های مختلفی تولید می شوند و انواع مختلفی مانند ساعت های چرمی، فلزی، سرامیکی و مرمری دارند که شما می توانید متناسب با استایل خود یکی از آن ها را انتخاب کنید.

برای مثال شما نمی‌ توانید که کیف دستی مجلسی خود را با ساعت اسپرت ست کنید و یا با یک استایل ورزشی از ساعت های مخصوص مجالس استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

دستگاه بسته بندی دو توزین چیست؟ | تیم زاگرس ماشین

خرید و قیمت دستگاه بسته بندی دو توزین برای بسته بندی محصولاتی مانند نمک، شکر، …