آموزش کاشت سبزه ی توپی

[ad_1]

آموزش کاشت سبزه ی نیم دایره, آموزش کاشت سبزه ی دایره

آموزش کاشت سبزه عید نوروز

کاشت سبزه به شکل توپ

کاشت سبزه یکی از سنت های عید نوروز می باشد. برای زیباتر شدن سفره ی هفت سین تان، هر سال به روش های جدید و زیبایی آن را بکارید و از دیدن آن لدت ببرید.

سبزه به شکل نیم دایره :

این مدل سبزه نیم دایره را می توانید با هر بذری از جمله عدس، ماشک، و گندم کاشت. ما از عدس استفاده کردیم.

ابتدا حدود 3 لیوان عدس را خیس کنید و اجازه بدهید جوانه بزنند. پس از آن ماکت مورد نظر را آماده کنید. برای ساخت ماکت به شکل نیم دایره ابتدا، کاسه و یا سبدی را برگردانید و اقبال بیرون آن را لایه ای پنبه بزنید. و یک لایه پارچه ی تنظیف را روی آن بکشید و با دست آن را درست گرد کنید.

سپس کاسه و یا سبد آماده شده تان را داخل توری های پلاستیکی قرار بدهید و زمانی که بذرها جوانه زدند، داخل توری بریزید، تمرکزفکر کنید همه ی اقبال های آن به یک اندازه باشند و تمرکزفکر کنید جایی از آن خالی نماند. بذرها را با احتیاط بریزید که صدمه نبینند. کلفتی عدس ها در اطراف آن باید حدود 5-6 سانت باشد.

توری را جمع کنید و آن را ببندید و افزایش های آن را بچینید. با این روش سبزه ای به شکل نیمدایره دارید.

کاشت سبزه ی توپی,آموزش کاشت سبزه ی توپی

مراحل کاشت سبزه ی نوروز

روی آن را با آبپاش آب بپاشید و روکش نایلونی را روی سطح کار قرار بدهید. تمرکزفکر کنید در این روش باید تا دوران رشد سبزه، داخل نایلون نم باشد تا بذر سبزه ها خشک نشوند.

بیشتر بخوانید:  مدل های باکس گل خواستگاری

حدودا در روز سوم که سبزه شکل توپ به خود گرفت توری را بچینید و به آرامی از آن سوا کنید. برای زیبا شدن می توانید آن را گل های مصنوعی و یا طبیعی تزیین کنید.

اگر می خواهید از بذرهای لعابدار استفاده کنید، با تقسیم بندی به آسودگی می توانید آن را دو رنگ درست کنید.

کاشت سبزه ی توپی,آموزش کاشت سبزه ی توپی

کاشت سبزه ی دو رنگ نیم دایره و توپی

اما اگر بخواهید سبزه ی شما کاملا گرد و به شکل توپ باشد، باید از بذرهای لعابدار استفاده کنید. در ادامه با نحوه ی کاشت سبزه توپی آشنا شوید.

آموزش کاشت سبزه توپی :

کاشت سبزه های مدل دار عید, راهنمای کاشت سبزه توپی

آموزش کاشت سبزه ی توپی

مواد لازم برای درست کردن سبزه عید توپی :

بذر لعاب دار دلخواه مثل خاکشیر، شاهی، منداب و …

دستمال تنظیف یا جوراب نازک

پنبه

توپ پلاستیکی و یا اسفنج گرد و یا هر چیز سبکی که به شکل گرد باشد.

نحوه ی کاشت سبزه ی توپی شکل :

بذر مورد نظر خود را حدود 4 ساعت در آب کم خیس کنید تا لعابدار شوند. سپس روی سطح کار خود را یک لایه پنبه بکشید به صورتی که کلفتی آن 1 سانتیمتر شود.

روی پنبه را یک لایه تنظیف بکشید و با نخ آن را ببندید تا پارچه و پنبه تغییرناپذیر بمانند. اکنون پنبه ها و سطح کار را با آب پاش کاملا خیس کنید و بعد یک لایه ی نازک از بذرهای لعابدار روی سطح آن بکشید. تمرکزفکر کنید میزان بذرها در همه ی اقبال های آن یکسان باشند. روی آن ها با آبپاش آب بپاشید و نایلونی روی آن بکشید تا همیشه مرطوب باشد. روزی چند بار آب بپاشید. زمانی که بذرها جوانه زدن و سبز شدند نایلون را بردارید و روزی دو بار به آن آب بپاشید.

بیشتر بخوانید:  روش های نگهداری سیب

برای اینکه سبزه ی شما کاملا گرد شوند، قسمتی از آن را سوراخ کنید و با قطعه ای چوب تغییرناپذیر نگه دارید، این چوب را می توانید داخل گلدان بکارید و در انتها سبزه ی شما شبیه درختی گرد می شود. و یا حتی به جای چوب با میله ای آن را استوار کنید و سبزه ی خود را از جایی آویخته کنید.

در غیر این صورت ها قسمتی از آن روی زمین قرار می گیرد و سبزه ای در آن رشد نمی کند.

کاشت سبزه های مدل دار عید,راهنمای کاشت سبزه توپی

ایده هایی برای کاشت سبزه ی کروی

اگر خواستید از اسفنج استفاده کنید و روی آن پنبه نکشید. پس از گرد کردن اسفنج، آن را در آب قرار بدهید تا کاملا آب به آن جذب شود. سپس روی آن جوراب نازکی بکشید و افزایش های آن را بچینید.

و بعد از خیس کردن جوراب بذرهای خیس خورده را روی آن بکشید و بقیه ی مراحل را مشابه بالا انجام بدهید.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

ایده های جالب برای آتش بازی برای عروس و داماد

[ad_1] انواع آتش بازی آتش بازی برای عروس و داماد انواع گوناگون آتش بازی مشابه: …